זירת הפיגוע בשומרוןנדב גולדשטיין/TPS

בצה''ל דוחים אחר הצהריים (ראשון) את מסקנות ה"תחקיר" שביצע ארגון השמאל הקיצוני "בצלם", ממנו עולה כי המחבל שניסה לדקור לפני כעשרה ימים אב ובתו בחווארה, לא ניסה לדקור אלא זרק אבנים בלבד ונורה למוות למרות שלא היווה סכנה.

"המחבל נורה על ידי אזרחים ונוטרל לאחר שזרק אבנים על מכוניות ישראליות ובהמשך התקרב לאחת המכוניות וניסה לבצע פיגוע דקירה במרחב. האירוע מתוחקר'', אומרים בצבא.

גורמים צבאיים סיפרו כי ''במקום האירוע נמצאה הסכין ששימשה את המחבל''.

כאמור, תחקיר ''בצלם'' טען כי המחבל מוחמד עבד אל-פתאח נעמד ליד פח אשפה והחל ליידות אבנים לעבר מכוניות עם לוחיות זיהוי ישראליות הנוסעות מאזור חווארה לכיוון הכפר זעתרה וצומת תפוח.

אל-פתאח יידה אבנים לעבר שתי מכוניות שחלפו, ואז השליך אבן שלישית שפגעה במכונית. נהג המכונית עצר ואז נשמעו שתי יריות, ככל הנראה מתוך הרכב, שלאחריהן ירד הנהג מהמכונית.

על פי תחקיר ארגון השמאל הקיצוני, בשלב זה כרע אל-פתאח בין פחי אשפה, אז התקרב אליו הנהג ירה לעברו כמה כדורים נוספים. משאית שנסעה בכביש עצרה אף היא והנהג ירד ממנה.

לטענת ''בצלם'' אל-פתאח נעמד ליד נהג המכונית והשניים ירו כמה יריות נוספות לעבר אל-פתאח, שבשלב הזה כבר שכב פצוע על הקרקע. הוא פונה לביה"ח בילינסון, שם מת מפצעיו.