סמים
סמיםצילום: ISTOCK

המשטרה הגישה היום (ראשון) הצהרת תובע נגד 22 עצורים בפרשת ''טלגראס'', פלטפורמה למכירת סמים דרך אפליקציית טלגרם.

על פי החשד, עשרות חברים בארגון פשיעה השייכים לדרג הניהול הבכיר ביותר ב"טלגראס" מכרו סמים בשווי מאות מיליוני שקלים ובמשקל כולל של עשרות טונות.

עם סיום החקירה, הוגשה כאמור הצהרת תובע נגד 22 מהעצורים בפרשה, ובכוונת מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה להגיש בימים הקרובים כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים.

החשודים, כל אחד על פי חלקו, לקחו חלק במעורבות בעבירות ניהול ומימון ארגון פשיעה, מסחר והספקה של סמים מסוכנים במסגרת ארגון פשיעה, תיווך בעסקי סמים מסוכנים במסגרת ארגון פשיעה, שיבוש מהלכי משפט במסגרת ארגון פשיעה, קשירת קשר לפשע במסגרת ארגון פשיעה, ביצוע עבירות מס וכן עבירות נוספות.

במסגרת החקירה נגבו עדויות של 90 מעורבים, 50 מהם נחקרו באזהרה. בסך הכל נגבו עד עתה כ-250 הודעות בפרשה. חלק מהחשודים חשודים בניהול ארגון פשיעה ואחרים בחברות בארגון. 33 חשודים נעצרו ונכלאו לפרקי זמן כאלה ואחרים על פי צורכי החקירה. 22 מהם מצויים במעצר גם בשלב זה כשהאחרים שוחררו בתנאים מגבילים.

פעולות חקירה נוספות בוצעו בשיתוף רשויות האכיפה בארצות הברית, גרמניה, אוקראינה, רומניה, צרפת והולנד, וכן נאספו ונותחו חומרי חקירה רבים, לרבות של החשודים, וחומרי מחשב אחרים. במהלך החקירה נתפסו כספים ורכוש נוסף המיועדים לחילוט מקרב מי מהמעורבים בפרשה.

חשוד נוסף נעצר באוקראינה ובימים אלה מתקיים הליך הסגרה באמצעות המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.

כזכור, הפרשה החלה לפני כשנה במסגרתה אותרו ראיות משמעותיות אשר הצביעו על החשדות. עם התפתחות החקירה בוצעו מאות פעולות חקירה, בארץ ובעולם, מהן עלה כי חברי הארגון ניהלו את פעילותם הפלילית על גבי אפליקציית העברת מסרים טלגרם כאשר משטרת ישראל הצליחה לחשוף את האנונימיות של חברי הארגון אשר פעלו מעל פלטפורמה זו, באמצעותה נוהלו עשרות קבוצות וערוצי תקשורת אשר שימשו זירה לסחר, תיאום וניהול של כלל פעילות הארגון.

מדובר כיום באחת התשתיות המשמעותיות והמרכזיות לסחר בסמים מסוכנים בישראל וכאמור חברים בה עשרות חברי הנהלה במדרגי בכירות שונים, אלפי סוחרים ועשרות אלפי משתמשים. הפעילות המשטרתית הסירה את האנונימיות שאפיינה את פעילות הארגון.

חברי הרשת פעלו כארגון פשיעה לכל דבר ועניין, באופן מאורגן ושיטתי לאורך תקופה ארוכה, כשהם מצליחים לסחור בסמים מסוכנים מסוגים שונים בהם: קוקאין, MDMA ואקסטזי בנוסף לכמויות עצומות של חשיש ומריחואנה, כשלכל חבר בארגון תפקיד ייחודי וברור שנועד לקדם ולאפשר את פעילות הארגון, להגדיל את היקפי הסחר, להעניק שירות למשתמשים ולהגדיל את ההכנסה הכספית ובכך להגדיל את השכר אותו הוא מקבל בעבור פעילותו. השכר לעובדי ומנהלי הארגון הועבר במזומן, בביטקוין או בסמים, תוך הסוואת מקור הכספים. על פי המידע שבידי החוקרים, הסמים המסוכנים סופקו באמצעות פלטפורמת טלגראס גם לקטינים.