חיילים
חייליםצילום: עיסאם האשלמון, פלאש 90

עמותת "צו 1" פנתה לרבנים הראשיים לישראל בבקשה לסייע לחיילי צה"ל לקראת ימי ספירת העומר החלים עם צאת החג הראשון של פסח.

בעמותה מזכירים כי הפקודה הצה''לית מאפשרת לרבנות הצבאית להנפיק אישורי גידול זקן בימי העומר לחייל המקיים "אורח חיים דתי" בלבד.

עידן לוי, רכז הפעילות של העמותה שיגר מכתב לרבנים הראשיים שבו כתב כי "בפרוס חג הפסח הבא עלינו לטובה, שבות ועולות טענות הן מצד חיילים ומפקדים מסורתיים והן מצד רבנים צבאיים המאיישים את היחידות על פגיעה והצרת צעדיהם של חיילים מסורתיים לקבלת אישורי זקן לימי ספירת העומר, תוך העלבה והקנטה בדבר אורח חייהם המסורתי.

''רבים מעמך בית ישראל הינם שומרי מסורת, כשרות, תפילין, ביקור בבית הכנסת, נישואין כדת משה וישראל ועוד. רבים וטובים שומרים בתמימות על המנהג אשר נפסק להלכה בשולחן ערוך (או"ח תצ"ג) שלא להתגלח ולהסתפר, כבית אבא וכבית סבא, גם אם אינם מקפידים על קלה כבחומרה.

"לדעתנו, לנתק יהודי ממצווה הקושרת אותו ליהדותו ולמסורתו, תוך העלבתו - הינו מעשה פסול ומי יוכל לשער את הנזק, במיוחד בדורנו זה בו מתנהלת מערכה ציבורית על מעמדה של היהדות במערכות המדינה ובלב מקהלות רבבות עמך בית ישראל".

העמותה מזכירה כי אשתקד הושלך חייל לכלא הצבאי לאחר שגידל את זקנו, ורק בזכות לחץ ציבורי שהפעילו אנשי ''צו 1'' שוחרר החייל על ידי האלוף נדב פדן.

"אבקש מכבוד הרבנים הראשיים לישראל שליט"א לפעול להגן על הציבור המסורתי בצה"ל, אשר אין לו מי שישתדל עבורו בנושאי יהדות בצה"ל בנושאים נוספים כמו לימוד תורה, צניעות ועוד ובודאי שלא יפגעו בקשר הקיים אצלם לתורה ולאביהם שבשמים." חתם לוי.