אריק פינטו
אריק פינטוצילום: Hadas Parush/Flash90

בנק הפועלים הודיע בצהריים (שני) לבורסה כי מנכ"ל הבנק יסיים את כהונתו בתפקיד בתום השנה הנוכחית, 2019.

בהודעת הבנק נאמר, "בנק הפועלים בע"מ ("הבנק") מתכבד לעדכן שמנכ"ל הבנק, מר אריק פינטו הודיע היום לדירקטוריון הבנק על החלטתו שלא לחדש את חוזה העסקתו כמנהל הכללי של הבנק לכהונה נוספת. בכוונת מר פינטו לסיים את כהונתו בתפקיד ביום 31.12.2019 עם סיום חוזה העסקתו".

פינטו אמרלאחר פרסום ההחלטה, "מעולם לא חשבתי שאעבוד בבנק 40 שנה ברציפות, ואני מרגיש שזה הרגע המתאים עבורי להסתכל אחורה בגאווה ובסיפוק, ולהספיק להגשים חלומות ואתגרים נוספים בעתיד. נפלה בחלקי זכות גדולה להטביע חותם עמוק על עשייתו של הבנק, חדשנותו והיחס שלו לאחר, השונה והחלש. בארבעים השנים שאני בבנק למדתי, התפתחתי, הקמתי משפחה, רכשתי חברים יקרים ומילאתי מגוון תפקידים מרתקים בשטח ובמטה".

"בסוף שנת 2019 אפרד מבנק שהוא לא רק המוסד הפיננסי המוביל בישראל, אלא גם ארגון עם נשמה, חמלה ואנושיות. אני בטוח שהערכים האלה ילוו אותו ואת עובדיו המדהימים עוד שנים ארוכות. אני רוצה להודות לאלפי העובדים והמנהלים הטובים ביותר במשק, לחבריי המדהימים להנהלה ולדירקטוריון בראשותו של ידידי ושותפי, עודד ערן, על כך שגרמו לי להגיע מדי יום לבנק מאושר וגאה", הוסיף.

בהתייחסו לחקירת הרשויות האמריקאית בה טיפל ברציפות מיום כניסתו לתפקיד המנכ"ל, אמר פינטו, "אני מתכוון לעשות כל שביכולתי כדי לסיים את הפרשה ולהגיע להסדר, עוד בטרם אסיים את תפקידי".

יושב ראש הדירקטוריון, עודד ערן הוסיף: "קיבלתי בצער את החלטתו של אריק להיפרד מהבנק בסוף שנת 2019. אריק הוא מנהיג, בעל חזון, יכולת ביצוע ואוהב אדם. בנק הפועלים ימשיך להוביל את המערכת הפיננסית הישראלית בקשב ובחוכמה שהביא איתו אריק. אני אישית איאלץ להיפרד מחבר אותו אני מעריך ואוהב".

פינטו, העובד בבנק הפועלים שנים רבות, מונה לתפקיד מנכ"ל הבנק לפני פחות משלוש שנים, והודעתו הפתיעה את השוק.

לפני שמונה לתפקידו הנוכחי שימש פינטו בתפקידי ניהול בכירים בבנק, ביניהם ממלא מקום למנכ"ל, ממונה על החטיבה הקמעונאית ו-COO האחראי על האסטרטגיה משאבים ותפעול.