אורי מקלב
אורי מקלבצילום: הלל מאיר/TPS

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) התייחס למשבר הצפוי בין מרכיבי הקואליציה הפוטנציאליים סביב חוק הגיוס ואמר כי סוגיית חקיקת פסקת ההתגברות לא תידון כחלק מהעיסוק בחוק הגיוס.

"אנחנו מעוניינים בחוק לימוד תורה, עמדתנו ידועה", אמר מקלב בראיון לרדיו קול ברמה והתייחס ליוזמה שהועלתה במהלך הקדנציה הקודמת שביקשה לקדם חוק 'ערך לימוד התורה' - יוזמה שנכשלה על ידי הקואליציה.

בדבריו התייחס לקידום חקיקת פסקת ההתגברות ואמר כי "פסקת ההתגברות נותנת מענה חלקי ולא תדון כחלק מחוק הגיוס".

על ליברמן אמר מקלב כי "הוא עושה הכל כדי למקם עצמו בעמדת מיקוח גבוהה יותר בכדי לקבל תפקיד בכיר יותר. הוא מנסה להיות הילד הרע של הקואליציה".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נאם אתמול באירוע הרמת כוסית של מפלגתו, לראשונה מאז הבחירות, והתייחס למשא ומתן הקואליציוני. "אמרו שאני לא צפוי. להיפך, אני צפוי", אמר ליברמן. "אנחנו מתכוונים למה שאנחנו אומרים. אנחנו יכולים להיות רק חלק מממשלת ימין, אבל ימין במעשים ולא דיבורים. אמרנו שלא נהיה חלק מממשלת גנץ. אין צורך בממשלת אחדות. זה יביא לשיתוק".

לצד זאת, ליברמן הדגיש כי בכוונתו להתעקש על כך שהממשלה הנכנסת תביא לאישור חוק הגיוס: "נלך לאופוזיציה, וגם לבחירות חדשות, על נושא גיוס בני הישיבות". יו"ר ישראל ביתנו הוסיף: "כשאני מסתכל היום על חוק הגיוס, זה חוק שלא ניסחו פוליטיקאים. זה חוק ממלכתי, בהתאם לצרכי מערכת הביטחון. הוא עבר בקריאה ראשונה, ואפשר להשלים אותו תוך שבוע לאחר הקמת הממשלה החדשה.

"כל הדרישות של החרדים הן לרוקן את החוק מתוכן. לא נסכים על זה. לא נוותר על פסיק או נקודה, אלא נדרוש להעביר אותו בדיוק באותו נוסח. זה לא נגד אף אחד, אלא בעד צה"ל ומדינת ישראל. אני לא מבין את המשבר שהם מנסים לייצר. יש פה שיכרון כוח וחטא היוהרה".