אלמנת הרב אטינגר, הרב סדן ותלמידים
אלמנת הרב אטינגר, הרב סדן ותלמידיםצילום: דוברות

ישיבת "עוז ואמונה" בשכונת נווה שאנן בדרום תל אביב מצטרפת לרשת מוסדות ''בני דוד'' בראשות הרב אלי סדן.

לתפקיד ראש הישיבה מונה הרב איציק פנירי, בוגר הכולל והישיבה הגבוהה ביישוב עלי.

את ישיבת "עוז ואמונה" ייסד הרב אחיעד אטינגר הי"ד, אב ל-12 מהיישוב עלי שנרצח בחודש שעבר בפיגוע ירי בצומת אריאל בשומרון.

מיד לאחר הפסח תחל הישיבה לגייס תלמידים לשיעורי א' וב' ובמקביל היא יוצאת למסע גיוס כספים.

בלעדי: "הרב אטינגר משך אליו את האש - והציל את חיי"

לפני ימים אחדים ביקרו בישיבה תלמידי ישיבת ההסדר שעלבים. א', הצעירה שניצלה מפיגוע הירי והדקירה בצומת אריאל, שיחזרה את רגעי האימה וסיפרה כיצד הרב אחיעד אטינגר הי"ד הציל חיים של אנשים רבים ושילם על כך בחייו שלו.

''ביום ראשון בבוקר יצאתי מהבית לכיוון אריאל. כמה דקות לפני הצומת אני שומעת מצד ימין שלי מטח של יריות ללא הפסקה", סיפרה.

''אני עוד לא ממש מבינה מה קורה, אני מתקדמת לכיוון הצומת ומשהו כמו שני מטרים לפני הכיכר, המחבל מתפרץ לתוך נתיב הנסיעה שלי, עומד על הכיכר ומתחיל לירות לכל הכיוונים כשאני אחת המטרות שלו".

א' היתה ברכב הראשון שעמד מול המחבל. "אני מבינה שאני בתוך פיגוע... יצרתי איזשהו פקק תנועה וכל מי שמאחוריי גם אין לו לאן להתקדם''.

''אני ממשיכה לשמוע יריות ותוך כמה שניות פתאום הגיח רכב שבדיעבד אני יודעת שזה היה הרכב של הרב אטינגר זכרונו לברכה, ומתנהל איזשהו מאבק יריות ביניהם".

הרב אטינגר חזר עם רכבו מנתיב הנסיעה הנגדי כדי לנסות ולנטרל את המחבל באמצעות האקדח האישי שלו, "הוא הגיע מהכיוון הנגדי. הוא היה יכול להמשיך רגיל במסלול הנסיעה שלו ובעצם הוא מגיע נגד כיוון התנועה".

א' מדגישה כי כל אדם היה רוצה להימלט מסיטואציה כזו, אולם הרב אטינגר החליט להציל חיים. "הוא למעשה משך אליו את האש וניסה ממש להציל וירה כמה יריות.

"אני לא רואה בדיוק מה קורה ביניהם, אני רק זוכרת שראיתי שהמחבל ירה כמה פעמים מאוד קרוב לרב, ואחרי שזה המחבל ניסה להימלט... התקרב אלי ורץ לכיוון שלי. אני ממש פחדתי על חיי. שני צעדים לפני שהוא הגיע הוא נמלך בדעתו, לקח רכב נטוש שהיה צמוד אלי, נכנס בתוכו וממשיך, לוקח חמצן וממשיך''.

א' ניצלה בנס מהפיגוע שבו נרצחו הרב אטינגר וסמ''ר גל קיידאן הי"ד. ''הרב מנע פיגוע רב נפגעים. הוא הציל את החיים שלי וזה לא רק החיים שלי, זה עשרות רכבים. אני לא יודעת מה היה קורה אלמלא הרב היה מגיע ואיך הדברים יכלו להיות אחרים".

הצעירה ערכה ''סעודת הודיה'' כדי להודות על כך שניצלו חייה. ''אני מודה לבורא עולם שאני כאן היום. אנחנו מאמינים שהכל מושגח והקדוש ברוך הוא השפיע עלינו ותפילתנו עלתה לפניו ואנחנו מאוד מודים על זה. הסיפור הזה ריגש אותנו''.