אלחי טהרלב הי"ד עם הוריו
אלחי טהרלב הי"ד עם הוריוצילום: באדיבות המשפחה

הוריו של סמל אלחי טהרלב הי"ד ציינו אתמול (שני) שנתיים לנפילתו בפיגוע דריסה בצומת עפרה.

הבוקר פתחו הוריו, באמצעות עורכי הדין רביד שרון ואריק בליאר, תיק בהוצאה לפועל, בדרישה למנוע את מתן דמי הכיס שמקבל המחבל בגובה של כ-1,000 ש"ח בכל חודש.

לדברי עו"ד רביד שרון, אחד הדברים האבסורדיים הוא שהמחבל זכאי לכסף לבזבוזים, בשעה שהוא לא משלם למשפחה את הפיצוי שבית המשפט פסק, בסך 250 אלף ש"ח.

"המחבלים זכאים לקבל דמי כיס ולבזבז אותם במזנון הכלא בעוד לא שילמו את הפיצוי הפעוט והמגוחך שנפסק להם. כמובן שאין בשום פיצוי כספי לכפר או להסיר את הכאב הגדול ואת הפצע שנפער על ידי המרצח", ציין עורך הדין.

עוד הוא מסביר כי הפיצוי שנפסק עד כה להוריו של אלחי, הנו, למעשה, סכום ראשוני (שנפסק במסגרת ההליך הפלילי, כאשר יש נפגע עבירה, ונפרד מפיצוי בהתאם לדיני הנזיקין), ועדיין עומדת להוריו של אלחי הזכות להגיש תביעה נזיקית בבית המשפט ולדרוש פיצוי בעבור נזקיהם.

אתמול אחר הצהריים עלתה משפחת טהרלב לקברו של אלחי ז"ל בהר הרצל.

הרב אוהד טהרלב, אביו של סמל אלחי הי"ד, הסביר "קיווינו שגזר הדין של השופטים יהיה כזה שיכאיב למחבל, לכל מי שגידל אותו ולכל מי ששלח אותו. שאם יבוא עוד פעם מנוול כזה, הוא יחשוב פעמיים לפני שהוא פוגע ביהודי. אבל בשטח אנחנו רואים אחרת, ודמי הכיס של המחבל ממשיכים להגיע כסדרם. למרות שסכום הפיצויים שנפסק היה מגוחך גם ככה, עוד לא קיבלנו ממנו דבר, והמשך זרימת הכספים לפינוקים של המחבל מהווים זלזול בזכרו של אלחי ובנו".

כזכור, בית הדין הצבאי גזר על המחבל מאלק חאמד שני מאסרי עולם במצטבר, בגין רצח סמל אלחי טהרלב ז"ל בפיגוע דריסה בצומת עפרה לפני שנתיים, ובגין יתר העברות בהן הורשע, ביניהן ניסיון הרצח של סמל רועי ששון והאזרחים הנוספים שעמדו בתחנה. בנוסף גזר בית הדין על המחבל פיצויים בגובה 250 אלף ש"ח למשפחת טהרלב, וכן 30 אלף ש"ח לסמל רועי ששון. אולם עד היום לא שולמו הפיצויים.