השופט חנן מלצר
השופט חנן מלצרPhoto by Noam Revkin Fenton/Flash90

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, הודף את הביקורת כלפי התנהלות הוועדה בראשותו במהלך תקופת הבחירות.

"מי שרוצה להמעיט בסמכויות של הרשות השופטת וגם בפעילות העיתונות והתקשורת, למעשה פוגע בדמוקרטיה התקינה כפי שהיא מקובלת בכל הארצות. אני לא רוצה לאפיין איזה צד ניסה להתקיף את התוצאות של הוועדה, אבל לא היה ראוי לעשות את זה. אני מתייחס לכך בסלחנות כי אין תופסים אף אדם בשעת צערו", אמר מלצר בראיון לחדשות 13.

הוא הסביר את משך הזמן הארוך שנדרש לשם הגשת התוצאות הסופיות. "בעקבות לקחים ממדינות אחרות, בין היתר התקפות סייבר, נערכנו על ידי גורמי הביטחון לקדם ולמנוע אפשרות לחשש להתקפה שכזו. הדבר הזה חייב מספר רב של פעולות ובין השאר הצדיק ספירה ידנית. בנוסף, צריך לקחת בחשבון שבבחירות הללו היו יותר רשימות ביחס לבחירות הקודמות, הגישו לנו 47 ומהן נותרו 41, מספר שאין לו תקדים".

"הדברים האלה מצריכים זמן מסוים, ועדיין - עמדנו בלוחות זמנים מאוד צפופים. בעזרת אלפי אנשים שהפעלנו ביום הבחירות ולאחריו, אני יכול להגיד בשקט שהתוצאות מאוד אמינות. ככל שהיו טעויות הן היו בשוליים שבשוליים, וגם הן כולן תוקנו", דברי מלצר.

הוא ציין כי יש בעיה חוקית בטיפול בהתמודדות עם תעמולה ברשתות החברתיות. "אנחנו עובדים עם חוק מיושן, ובינתיים, פרצו ורבו הרשתות החברתיות. בהחלטות שיפוטיות שהיו בפני, ניסיתי להתאים את החוק המיושן גם לרשתות החברתיות ויצרתי תקדימים חדשים. מה שלא יכולתי לעשות זה למנוע את חופש הביטוי, אפילו כשהוא אנונימי. פרסום באופן אנונימי, לא בצורה מאורגנת על ידי מפלגה - התרתי".