שמאלוב ברקוביץ'
שמאלוב ברקוביץ'פלאש 90

יוליה שמאלוב־ברקוביץ', יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, יש זיכרון חד אחד מהקדנציה הראשונה שלה כחברת כנסת מטעם "קדימה", אי אז לפני עשר שנים.

"נכנסתי לשר בממשלה ואמרתי לו שאני שמחה על ההזדמנות שנפלה בחלקי לשרת אנשים. הוא הרים את הראש והסתכל עליי: 'תחשבי שוב. יש תקשורת, יש בג"ץ, יש רשויות חוק. תחשבי טוב אם אנחנו אלו שמחוללים שינויים או שהם מחוללים את השינוי".

מאז, רבות התחולל בשוק התקשורת הישראלי, ושמאלוב־ברקוביץ' נכנסה לתפקידה בדיוק בתחילת השנתיים הסוערות ביותר שידע הענף, עם פיצול ערוץ 2 והמיזוג בערוצי הטלוויזיה. עתה היא מדברת על הסוגיות הבוערות ביותר בראיון בלעדי למוסף "ישראל השבוע", שיתפרסם מחר.

כרגולטורית, שמאלוב־ברקוביץ' עמדה בחזית, והפכה למטרה נייחת עבור בעלי המניות בערוצים ועיתונאים מובילים. בעקבות תלונה של ארגון העיתונאים, כתב מנכ"ל משרד התקשורת דו"ח חמור על התנהלותה, שבעקבותיו, בנובמבר 2018, הודיע משרד התקשורת כי היא לא מועמדת לתפקיד במועצת הרשות השנייה הבאה.

בראיון עימה, מבהירה שמאלוב־ברקוביץ' שלא כדאי להספיד אותה. "זה לא ראיון פרידה ממני. אני ממשיכה לעבוד ועובדת כרגיל. כשלא אישרתי את המיזוג בין רשת לערוץ 10, שלחו אליי אנשים שהם לכאורה חברים שלי, והמליצו לי לאשר אותו כי אחרת יחסלו אותי".

גם לגבי מערכת הבחירות האחרונה יש לה מה לומר. "יושב אמנון אברמוביץ באולפן ומאיים על רה"מ. התקשורת איבדה את הבושה, ירדנו הכי נמוך שהיינו אי פעם". שמאלוב־ברקוביץ' חושפת כי בפרשת ההתבטאות של אושרת קוטלר על חיילי צה"ל עמדה בפני מחאה ציבורית. "קיבלנו 3,200 תלונות מהציבור". עם זאת, היא טוענת כי "לפטר את אושרת לא היה הפתרון הנכון".