חצבת
חצבתצילום: ISTOCK

משרד הבריאות קרא הערב (חמישי) לכל הישראלים שצפויים לטוס לחו"ל, מבוגרים וילדים כאחד, להתחסן נגד נגיף החצבת אם לא חוסנו בעבר.

על פי הדיווח של העיתונאית הילה אלרואי בחדשות 13, סניפים רבים של טיפת חלב יהיו פתוחים בחול המועד על מנת לחסן את הטסים לחו''ל ואת מי שלא קיבלו לפחות שתי מנות חיסון נגד המחלה.

כזכור, דיילת אל על בת 43 סובלת מנזק נוירולוגי בלתי הפיך לאחר שנדבקה בחצבת. לא ידוע האם הדיילת נדבקה בנגיף בעת ששהתה בניו יורק, בישראל או במהלך טיסה.

עם היוודע דבר מחלתה, משרד הבריאות הודיע כי בטיסת אל על 002 שיצאה משדה התעופה קנדי בניו יורק ב-26 במרץ ונחתה בארץ ב-27 במרץ, נכח חולה בחצבת, וציין כי במידה שנוסעי וצוות הטיסה יפתחו מחלת חום, הם מתבקשים ליידע את הרופא המטפל על חשיפה לחולה חצבת.

אתמול פורסם כי 500 רופאים המשרתים חברי קהילות יהודיות ברחבי צפון אמריקה חתמו על מכתב הקורא לילדים ומבוגרים להתחסן בכל החיסונים המומלצים.

"אנחנו הרופאים החתומים מטה המשרתים בנאמנות את הקהילות היהודיות האורתודוכסיות בצפון אמריקה, קוראים לכל חבריהן לקבל את כל החיסונים כדי למנוע התפשטות של מחלות קשות", לשון המכתב.

הם מוסיפים, "אנו מודעים להפרחת המידע השגוי ולניסיון להציב עובדות שאינן מדעיות ובלתי מוכחות וגם סותרות את כל המחקרים המדעיים הקיימים בנושא החיסונים".

המכתב יצא על רקע מקרים רבים של הידבקות בקרב הקהילות החרדיות בצפון אמריקה במחלת החצבת. על פי נתונים של מדינת ניו יורק, שבה נמצאו למעלה ממאה חולים בעת האחרונה, מרבית היהודים החרדים חוסנו עד כה.