בנימין נתניהו ונתן אשל
בנימין נתניהו ונתן אשלצילום: פלאש 90

משרד המשפטים הודיע היום (א') לח"כ תמר זנדברג (מרצ) כי אין מניעה חוקית להשתתפותו של נתן אשל כנציג המשא-ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד.

אשל הגיע הבוקר לכפר המכביה לפגישת המשא-ומתן הראשונה בין הליכוד וישראל ביתנו.

פנייתה של זנדברג למשרד המשפטים הגיעה על רקע הסדר הטיעון שנחתם עם אשל, במסגרתו סוכם על העמדתו לדין משמעתי ועל עונש של נזיפה חמורה, תמורת התפטרותו משירות המדינה והתחייבותו כי לא ישוב לעבוד בשירות המדינה.

למכתב המלא

עו"ד רותם ארנרייך ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים השיב לזנדברג "אכן, חברות בצוות ניהול המשא-ומתן הקואליציוני במסגרת הרכבת הממשלה החדשה כוללת אלמנטים ציבוריים, ואולם השתתפות בצוות כאמור אינה בבחינת עבודה בשירות המדינה", כתב עו"ד ארנרייך. "מר אשל אינו עובד המדינה - הוא אינו נושא בתפקיד בשירות המדינה, אינו מועסק על-ידה ואינו מקבל שכר ממנה. חברותו בצוות המשא-ומתן הקואליציוני היא בגדר תפקיד פוליטי הנעשה מטעם מפלגת הליכוד, גוף פוליטי החיצוני לשירות המדינה".

עוד מצוין במכתב התשובה לזנדברג כי פסק דינו של בית הדין לעבודה וגם הסדר הטיעון כללו התחייבות לפיה אשל לא ישוב לעבוד בשירות המדינה, אך הסדר הטיעון לא התייחס לתפקידים ציבוריים או בעלי גוון ציבורי.

"בנסיבות האמורות, חברותו של מר אשל בצוות המשא-ומתן הקואליציוני אינה עומדת בניגוד לפסק הדין של בית הדין למשמעת ולהסדר הטיעון בעניינו", סיכם עו"ד ארנרייך.