חברי הכנסת מרשימות חד"ש-תע"ל ורע"ם-בל"ד תוקפים אחר הצהריים (ראשון) את יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר שביקש מהיועמ"ש לבדוק את הזיופים בקלפיות בחברה הערבית.

"בשעה שעל ועדת הבחירות המרכזית היה לדרוש חקירה ממצה על ההצבה הלא חוקית של המצלמות בקלפיות, בחר מלצר ליישר קו עם פרויקט המצלמות המסית ולהסתמך על חומר שנאסף תוך פגיעה בטוהר הבחירות", אמרו חברי הכנסת הערבים.

''לא יעלה על הדעת שיו"ר הועדה יאמץ דו"ח מגמתי ובלתי מבוסס של נציגי הליכוד ללא בדיקת הועדה עצמה ויעבירו לחקירת משטרה", הוסיפו. ''הצבת המצלמות הנסתרות בקלפיות בישובים הערבים היא רק עוד נדבך במתקפה של מפלגת השלטון נגד עצם אזרחותם של הערבים במדינה. אך העובדה שיו"ר ועדת הבחירות נותן להם גיבוי היא חציית רף חדש בקרע שבין הציבור הערבי למדינה".

בחד"ש-תע"ל ורע"ם-בל"ד טענו כי ''הליכוד סימן את המטרה, הורדת אחוז ההצבעה בציבור הערבי, ויו״ר ועדת הבחירות תוך פגיעה קשה באמון הציבור מסייע בידם. אנחנו אלה שדרשנו שהמצלמות והחומר שצולם בהן יאספו באופן מיידי, ואנחנו חוזרים ודורשים שתיפתח חקירה נגד מה שבבירור יש כבר ראיות לגביו – הפרת חוק הבחירות ופגיעה בחופשיותן".

חנן מלצר
חנן מלצרPhoto by Noam Revkin Fenton/Flash90

כאמור, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולממלא מקום מפכ"ל המשטרה מוטי כהן בבקשה לפתוח בחקירה פלילית על זיופי קלפיות, בעיקר במגזר הערבי.

"נוכח החלטתי על הפסקת השימוש במצלמות סמויות במקומות הקלפי, ראוי כי המשטרה תרכז את כל החומרים הנודעים בדבר ובהנחיית גורמי הפרקליטות תבחן זאת", נכתב בבקשת מלצר. "רוב ההתרחשויות והדיווחים מצדיקים לכאורה פתיחה של חקירות פליליות".

"בקלפי בכסרא- סמיע, נראה כי הצביעו למעלה צ-97% מהבוחרים הרשומים וכל תוצאות ההצבעה היו מספרים עגולים", הוא מפרט. "שיעור ההצבעה החריג בצירוף המספרים העגולים והמדויקים מעורר תמיהות ומחייב חקירה".

בדוגמה נוספת מוצג קלפי מעפולה שהשתתף במבצע "טוהר הבחירות" שערכה הוועדה. "בבדיקה מעמיקה נמצא כי הרישום בפרוטוקול ועדת הקלפי לא תאם באופן מהותי את גיליון ספירת הקולות ואף את פתקי ההצבעה. האמור מחייב חקירה שמא פעלו חברי ועדת הקלפי בניגוד להוראות", מסכם מלצר.