סיור בעיר העתיקה
סיור בעיר העתיקהצילום: יח"צ

כמדי חול המועד מקיימת עמותת עטרת כהנים בשיתוף עם מדרשת קדמת ירושלים סיורים חינם בהתיישבות היהודית המתחדשת בעיר העתיקה ובכפר השילוח.

הסיורים יתקיימו היום, מחר וביום רביעי מהשעה 11:00 ועד השעה 17:00 (בעיר העתיקה עד השעה 18:00).

הסיורים יתחילו בנקודות שונות, הסיורים בעיר העתיקה יתחילו מרחבת הכותל ויצאו כל רבע שעה, ולכפר השילוח הסיורים יתחילו משער האשפות ויצאו כל שעה עגולה.

סיורים בעיר העתיקה

הסיור יעבור ברחובותיה הקסומים של העיר העתיקה, ובו ילמדו על ההיסטוריה של ירושלים מראשית שיבת ציון, מתלמידי הגר"א והחתם סופר ועד ימינו. ויתבוננו מקרוב על ההתיישבות היהודית המתחדשת בכל רחבי העיר העתיקה.

הסיור יעבור בבית הצלם, שבו נקודת תצפית מהגבוהות והמרשימות ביותר בעיר העתיקה, משם ניתן לראות את רצפת הר הבית , את רכס הר הזיתים והצופים ואת העיר ירושלים.

במהלך הסיור יבקרו הקבוצות בכותל הקטן בבית ויטנברג ועוד, סיור מיוחד באווירת חג אשר מתאים לכל המשפחה.

הסיורים מתקיימים בימים ראשון עד רביעי החל מהשעה 11:00 עד 18:00, בכל רבע שעה יוצא סיור. ביום שני שבו מתקיים ברכת כהנים המרכזית ברחבת הכותל הסיורים יתחילו בשעה 12:00.

לפרטים נוספים - שמעון 053-5270538

סיורים בכפר השילוח

סיור בלתי נשכח בכפר השילוח מקום מושבם העתיק של התימניים אשר עלו לארץ בשנת תרמ"ב בעליית "אעלה בתמ"ר", שהקימו בצלע הר הזיתים קהילה לתפארת.

ההתיישבות בכפר התימנים התפתחה ובשיאה מנתה 140 משפחות, כאשר במרכז הקהילה נבנה בית הכנסת ומוסדות ציבור.

בשנת תרצ"ח גורשו תושבי הכפר מבתיהם על ידי הבריטים מחשש לפרעות של הערבים, מתוך התחייבות מפורשת שהם יחזירו את התושבים היהודים לבתיהם.

בשנת 2004 חזרה ההתיישבות היהודית לכפר השילוח על ידי עמותת עטרת כהנים, ובשנת 2015 נגאל מחדש בית הכנסת המקורי אשר שימש את הקהילה התימנית בכפר השילוח.

הסיור משלב עבר הווה ועתיד בבניין ירושלים, את סיפורה של ההתיישבות התימנית הראשונה בכפר ועל החיים היהודים ההולכים ומתחדשים בכפר השילוח היום.

הסיורים יצאו משער האשפות כל שעה עגולה בימים ראשון עד רביעי החל מהשעה 11:00 ועד השעה 17:00. הסיורים מתואמים ומאובטחים על ידי משטרת ישראל וכוחות הביטחון.

לפרטים – משה 054-8840885.

בואו לבקר וללמוד על ההתיישבות היהודית המתחדשת בעיר העתיקה ובכפר השילוח, המבקרים הרבים מחזקים את רוחם של המתיישבים ושל ההתיישבות כולה.