לשנות כיוון
לשנות כיווןpexels

אחד הפוסטים שעולים הרבה בקבוצות מקצועיות עוסק ב"מה עושים אם כבר לא בא לי לקום לעבודה?" כל משרה ובמיוחד אם היא משרדית ואינטנסיבית, יכולה לשחוק את האדם – גם מנטלית וגם נפשית.

החזרתיות שבמשימות השונות, השעות הארוכות ולעיתים גם חוסר התגמול ופרגון מצד החברים לעבודה והמנהלים – כל אלו מובילים יותר ויותר אנשים לשאול את עצמם – מה הצעד הבא שלי?

כאשר אנשים שעבדו במשרה אחת מחפשים את היעד הבא – הם מחפשים עבודה עם יותר משמעות ותוכן. עבודה שתאתגר אותם לצאת מאזור הנוחות שלהם. בכתבה זו נציג את תהליך החיפוש של השלב הבא בקריירה שלכם וכיצד תתמודדו עם השחיקה בעבודה ומונעים אותה בעבודה הבאה.

עובדים פחות ומרוויחים יותר

כמעט כל עבודה שאתם עושים היום סייעה לכם לצבור ניסיון וידע שאותו תוכלו למנף על מנת לייעץ לאחרים. אם תלמדו כיצד לעשות זאת תוכלו לפצוח בקריירה של יעוץ המשאירה אתכם בתחום בו אתם טובים מבלי לעבוד שעות ארוכות.

נכון, המעבר החד מעובד שכיר לעצמאי אינו מתאים לכל אחד. הרבה חוששים מחוסר הבטחון התעסוקתי הנלווה למשרות יעוץ. מצד שני, היום, כאשר אתם מכירים את השחקנים הראשיים בתעשייה תגלו כי נפתחות בפניכם מגוון דלתות.

משנים מקום משנים מזל

לפעמים אינכם צריכים להתחיל לשלוח קורות חיים למקום עבודה אחר אלא אתם יכולים למצוא עניין חדש באמצעות בחירת תפקיד מרתק בארגון בו אתם נמצאים. אתם יכולים לעבור מתכנות למכירות, ממכירות לשירות לקוחות או להפוך להיות מנהלי התוכן של החברה בה שימשתם עד כה בתפקיד משעמם. השמיים הם הגבול.

הסבה מקצועית להוראה

אם אתם מחפשים שינוי משמעותי? ממקום עבודתכם הנוכחי, כדאי לכם לשקול הסבת אקדמאים להוראה, מוסדות אקדמאים רבים, כמו גם משרד החינוך, מעודדים אנשים משכילים, לעבור לתחום החינוך וללמד את דור העתיד. כמורים בעלי ניסיון – תוכלו לגשת לתחום מזווית חדשה ורעננה

איך תוודאו שלא תתחילו להשתעמם בתפקיד החדש?

כאשר אנו חוזרים שוב ושוב על אותו סדר יום עם משימות החוזרות על עצמן – אנו נוטים לחוש שהאנרגיה והמוטיבציה יורדת לאורך זמן. לכן, גם התפקיד החדש והמרגש שלכם עשוי להראות בעוד שנה או שנתיים כמשמים במיוחד. בתחום זה יש לנו המלצה חשובה – נסו לחשוב מחוץ לקופסה ולבצע משימות מעבר למצופה. אם תלכו למנהל שלכם ותציעו יוזמה חדשה שיכולה לקדם את המחלקה שלכם ועל הדרך להועיל לחברה תגלו כי יתכן ותקבלו תשובה חיובית. כאשר אתם הופכים להיות חלק בלתי נפרד מההתפתחות של הארגון – יהיה לכם יותר מעניין.

רוצים לשנות את העולם? נסו למצוא תפקיד שיסייע לכם בכך!

גורם נוסף המסייע לשמור על מוטיבציה ועניין הוא ביצוע שינוי כלשהו בעולם. אתם יכולים לגלות זאת למשל בתחום החינוך. חישבו על המורה מעורר ההשראה שהיה לכם בבית ספר. אדם שלא תשכחו לעולם, שלווה אתכם ברגעים קשים או פשוט הפך את התחום שהוא מלמד למרתק במיוחד. כך, גם אם אתם נמצאים בתפקיד משעמם, תוכלו לעשות הסבה להוראה ולהיות האדם הזה עבור התלמידים של הדור הבא. תתפלאו איך בתוך שנתיים תוכלו לקבל תעודת הוראה ולשנות את הדרך בה התלמידים שלכם רואים את תחום המתמטיקה, האנגלית או כל תחום אחר בו תבחרו.

לסיכום, אם היום אתם מרגישים משועממים במיוחד כאשר אתם מגיעים לעבודה, נסו לגלות איך אפשר לעשות שינוי בתוך הארגון בו אתם נמצאים או למדו תחום חדש וחזרו לקום בבוקר ולנסוע בהתלהבות לעבודה!