סמוטריץ' והרב רפי פרץ
סמוטריץ' והרב רפי פרץצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

גורמים באיחוד מפלגות הימין הציגו מסמך דרישות שחיבר יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' ויוגש לצוות המשא ומתן של הליכוד, כך נחשף בחדשות 12.

המפלגה תדרוש את תיק החינוך לרב רפי פרץ ואת תיק המשפטים לבצלאל סמוטריץ' בנוסף לתיק קטן יותר כמו ירושלים או התפוצות.

בנוסף, דורשת המפלגה העברת חוק נורבגי מורחב באופן מיידי שיכניס את איתמר בן גביר לכנסת.

באיחוד מפלגות הימין כותבים גם דרישה לההקמת רשות הסדרה להתיישבות ביהודה ושומרון בראשות שר מהמפלגה, שישמש גם כיו"ר ועדת שרים להתיישבות וכן אחריות על החטיבה להתיישבות, על רשות השירות הלאומי והגרעינים התורניים.

סמוטריץ' מתכוון להגיש לצוות המשא ומתן את הצעת החוק שיזם כבר בכנסת הקודמת - תיקון להצעת חוק החסינות, שמחזירה את חוק החסינות לשנת 2005. ולפיה חסינותו של חבר הכנסת תהיה ברירת המחדל, וחבר כנסת יחסה תחת חסינות מהותית. אם היועץ המשפטי לממשלה מאשר להגיש נגדו כתב אישום, תוסר חסינותו רק בהצבעה בה יידרש רוב בוועדת הכנסת.

בדרישות של המפלגה לרפורמות במערכת המשפט, נכללת העברת פסקת התגברות, שינוי שיטת בחירת השופטים כך שהממשלה תמנה והכנסת תאשר את מינויים לאחר שימוע, שינוי מעמדו של היועץ המשפטי לממשלה שלא יוכל להתייצב בבג"ץ נגד עמדת הממשלה או אחד משריה וכן צמצום סמכותו של מבקר המדינה כך שלא יוכל לבקר בזמן אמת.

לקראת תכנית טראמפ דורשת המפלגה הסכמה שלא תהיה נסיגה בקווי היסוד של הממשלה, החלת ריבונות על השטחים היהודיים ביהודה ושומרון, ביטול המנהל האזרחי ואישור חוק ביטול תכנית ההתנתקות שיאפשר חזרת יהודים לארבעת היישובים בשומרון.