אברי גלעד: האירופאים שקרניםרשת 13

העיתונאי אברי גלעד, מגיש תוכנית הבוקר של רשת 13, מגיב לתגובות החריפות שעוררו דבריו בעקבות הפיגועים ברסרי לנקה ושריפת הכנסייה בנוטרדאם בהם קבע כי "כל האירופאים שקרנים, מכחישים מעשי אונס, אסור לפרסם שום דבר".

לטעמו של אברי גלעד התקשורת האירופית מסתירה מידע אודות מעשי וונדליזם, שריפות ופיגועים המבוצעים בידי מוסלמים מהגרים שזה מקרוב הגיעו ליבשת, וזאת בשם התקינות הפוליטית. בדברים שאמר ל'ידיעות אחרונות' משיב גלעד לביקורת שלה זכו דבריו.

"הסערה היא רק ביטוי לקיטוב הכללי. יש כאן שתי קבוצות של אנשים שמחפשים כל סיבה לריב ולקלל, ואם אפשר לזרוק פנימה את המילה פשיסט - הכי טוב. לא מתרגש, אפילו משועשע מתעלולי כת התקינות הפוליטית. האמירה שלי פשוטה. כאשר צרפת מחביאה את פשעי המהגרים המוסלמים, אסור לכתוב עליהם לא בפשעי מין ולא באזורים שאסור לשלטונות להיכנס אליהם, ועוד ועוד. אני מתייחס להודעה על פענוח השריפה בחשד גדול, במיוחד כשיש גל מטורף של פגיעה בבתי תפילה נוצריים בצרפת.

''בכל העולם האיסלאם הקיצוני פוגע בנוצרים ובבתי התפילה שלהם, ופגיעה בנוטרדאם היא בוודאי משאת נפשם של מוסלמים פסיכים לרוב. אני לא מאמין למשטר בצרפת ובוודאי לא לליצן מקרון, המגנה את עצירת הכספים לאסירים הביטחוניים. יש מניע חזק, אז למה לא להטיל ספק ואפילו לומר בלי פחד - הסבירות הגבוהה היא של פשע מוסלמי נגד נוצרים. לא בטוח כמובן, ולא יתברר באמת כנראה לעולם. שום בוז, גינוי והגחכה מצד קולגות וקבוצה קטנה של חסידי הכת לא יעצרו אותי מלחשוב עצמאית ולהתבטא בכל מקום שאני יכול".