ימשיך לכהן. נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי בביקורו בארה"ב בשבוע שעבר
ימשיך לכהן. נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי בביקורו בארה"ב בשבוע שעברצילום: רויטרס

אזרחי מצרים אישרו ברוב עצום את השינויים בחוקת המדינה שיזם נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי, כך פרסמה הערב (שלישי) ועדת הבחירות במדינה.

שינוי החוקה יאפשר לנשיא מצרים להמשיך ולכהן בתפקידו עד לשנת 2030. במשאל העם השתתפו 44 אחוזים מבעלי זכות ההצבעה במצרים ולמעלה מ-88 אחוזים מהם תמכו בשינוי החוקה.

נציין כי מלבד הארכת תקופת הכהונה שינויי החוקה החדשים מגבירים את שליטתו של א-סיסי במערכת המשפט המצרית ומגבירים את כוחו הפוליטי של הצבא המצרי שא-סיסי עמד בראשו.

א-סיסי נבחר לנשיא מצרים בפעם הראשונה בשנת 2014 ובבחירות האחרונות בשנת 2018 זכה לרוב עצום של 97.8 אחוזים.

הניסיון שלו להרחיב את סמכויותיו ואת אורך הכהונה שלו מגיע בזמן שבמדינות השכנות בהן סודאן ואלג'יריה התקיימו מהפכות שהביאו להפלת השלטון.

ברחובות קהיר הופיעו בימים האחרונים שלטי ענק הקוראים לאזרחי מצרים ולחברי הפרלמנט לתמוך בסדרת הרפורמות בחוקה שמבקש סיסי להעביר. "עתיד מזהיר ומחר טוב יותר", נכתב על חלק מהכרזות ואחרות קראו "כן לתיקונים בחוקה, כן ליציבות ופיתוח".

עם זאת, חברי אופוזיציה טענו כי ספגו איומים בהם נאמר להם כי מוטב שלא יפגינו נגד הצעות השינוי בחוקה. לפני משאל העם ההצעות הובאו לקריאה מוקדמת בפרלמנט המצרי בחודש פברואר, אז תמכו בהן 485 מתוך 596 חברי הפרלמנט.