חצבת
חצבתצילום: אייסטוק

תנועת אגודת ישראל בארה"ב מודאגת מהתפרצות החצבת בארה"ב שלא פוסחת על קהילות יהודיות ברחבי היבשת.

"בימים האחרונים השמיעו רבנים וראשי קהילות, ביניהם גדולי תורה ורבנים באגודת ישראל לצד רופאים המשרתים את הקהילות דברים ברורים ונחרצים על הצורך בחיסונים", אמרו אנשי אגודת ישראל.

עוד אמרו כי רובם המכריע של הילדים הלומדים בבתי־ספר יהודיים הם מחוסנים, וכל אמירה אחרת חוטאת לאמת.

"לפי רישומים ממשלתיים, שיעור החיסונים נגד מחלת החצבת בישיבות ובבתי־ספר יהודיים בוויליאמסבורג, בורו פארק וברחבי מדינת ניו יורק – גבוה, כאשר הממוצע בישיבות ברחבי המדינה עולה על 96 אחוזים. אחוזים גבוהים דומים הושגו באזורים שונים ברחבי ארה"ב, עם קהילות גדולות של יהודים".

באגודת ישראל מדגישים: "בעוד ששיעורי החיסונים בבתי־ספר מסוימים ובמוסדות חינוך לגיל הרך אחרים עשויים להיות נמוכים יותר, החיסון הינו נורמה חברתית ברורה בקהילה היהודית החרדית.

ראשי אגודת ישראל באמריקה הזהירו ואמרו כי השיח הציבורי הדרדר כאשר "יחידים וגופי תקשורת מפנים אצבע מאשימה בנחרצות – ולפעמים מתוך רוע לשמו – לעבר הקהילה החרדית, כמי שגרמה כביכול להתפרצות מחלת החצבת. בנוגע לכך, ההתייחסויות במדיה החברתית היו מזעזעות במיוחד", ציינו בתנועה.

באגודת ישראל הבהירו כי "זה הזמן להתאחד ולשתף פעולה כדי להתמודד עם האתגר. אין כל תירוץ להשתמש בסוגיה של בריאות הציבור – התפרצות שאנחנו סובלים ממנה – כפלטפורמה המשמשת להשמעת רטוריקה ארסית ואנטישמית.

"המניע העומד מאחורי שנאה זו מתברר בקלות, לאור הנתונים הסטטיסטיים, המוכיחים כי באזורים של אוכלוסייה יהודית חרדית ואורתודוקסית, בהם התפרצה החצבת באופן חמור, אחוז החיסונים מתחרה באלו של עיריות רבות אחרות".