שליחי חב"ד נשדדו באלימות
שליחי חב"ד נשדדו באלימותצילום: ללא קרדיט

משה נוטיק, אחיו של הרב שמואל נוטיק - שליח חב"ד בניירובי בירת קניה שהותקף עם אשתו חיה בביתם, סיפר על השוד האלים שביצעו חמישה אלמונים במהלכו גנבו רכוש רב בשווי של עשרות אלפי דולרים.

הרב שמואל ורעייתו חיה פונו לקבלת טיפול רפואי. חיה נותחה בראשה והיא מאושפזת כעת בבית החולים.

"כנופייה של שודדים פרצו לבית חב"ד כשהם מצליחים להתגבר על השומרים המקומיים", תיאר משה. ''הפורצים נתקלו בתוך הבית בשני בחורי ישיבה וקשרו אותם בידיים וברגליים וסתמו את הפה שלהם בבד".

לאחר מכן דילגו על חדר הילדים והגיעו היישר לחדר השינה של הרב ואשתו. "הם החלו להכות את אשת הרב, חיה, במקלות. האישה התעוררה משינה והתחילה לצעוק ואז השודדים החלו להכות אותה עד שהחלה לדמם. הם גם איימו על חייה עם אמירות אנטישמיות 'אם תמשיכי להתנגד תסיימי את חייך, איפה הכסף?'".

משם המשיכו השודדים לבעלה. ''הם קשרו לו את הידיים והרגליים וניסו להוציא ממנו כסף. במהלך השוד הם גנבו מחשבים, טלפונים ניידים, תפילין, תכשיטים, כסף, חנוכיה, פמוטים לנרות, גביעים לקידוש, מזון וציוד מטבח תעשייתי. כמו כן ביצעו הרס בבית''.

לאחר שהשודדים יצאו מהבית, ההורים ושלושת ילדיהם הסתגרו בשירותים עד להגעת כוחות המשטרה. האח המשיך לתאר: "הם בתוך הזעזוע. מבחינתם זה שוד על רקע אנטישמי הם מעריכים את היקף השוד בעשרות אלפי דולרים".

במשרד החוץ בירושלים אמרו כי תקיפת הרב והרבנית בניירובי בוצעה על רקע פלילי, וכי המקרה מטופל על ידי המשטרה המקומית. קונסול ישראל בקניה, מיכאל בוזגלו, יצר קשר עם שליחי חב"ד ומסייע להם ככל שניתן.

תא״ל (במיל') הרב רפי פרץ, יו''ר איחוד מפלגות הימין, מסר: ''שמעתי הבוקר בזעזוע על השוד האלים שנעשה בזוג שליחי חב״ד בקניה. שליחי חב״ד חשובים מאוד ואני מוקיר את מפעל השליחות מהנסיעות השונות שלי לחו"ל במסגרת הצבא ובהפצת היהדות של שליחי חב"ד בעולם.

''את האלימות הזו צריך להוקיע ולמגר. אני מחזק את השליחים הנפלאים ובנות זוגם שרתומות בצורה מופלאה למשימה הקדושה הזו ושולח רפואת הנפש והגוף לזוג היקר", הוסיף הרב פרץ.