רוחאני
רוחאניצילום: רויטרס

נשיא איראן, חסן רוחאני, סיפר היום (רביעי) כי איראן תהיה מוכנה לקיים משא ומתן עם ממשל טראמפ בתנאי שארה"ב תסיר את הסנקציות ותתנצל.

"ארצות הברית לא מוכנה לקיים משא ומתן וכל צעדיה נועדו לשבור את האומה האיראנית. עלינו לגרום לה להתחרט על החלטתה ואין לנו ברירה אלא להיאבק בה", אמר רוחאני.

הוא טען "תמיד היינו אנשי משא ומתן ודיפלומטיה, בדיוק כפי שהיינו אנשי מלחמה והגנה. משא ומתן אפשרי רק אם כל הסנקציות יוסרו והם יתנצלו על מעשיהם הבלתי חוקיים. זה אפשרי רק אם ישנו כבוד הדדי".

שלשום, נזכיר, הודיע טראמפ שלא יאריך את הפטור שקיבלו כמה מדינות מכיבוד החרם שהטילה ארה"ב על הנפט האיראני. תוקף הפטור שקיבלו אותן מדינות יפוג ב-2 במאי ולא יחודש עוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ על החלטתו למנוע ממדינות העולם לייבא נפט מאיראן. ''ההחלטה של הנשיא טראמפ והממשל האמריקני היא בעלת חשיבות רבה להגברת הלחץ על משטר הטרור האיראני. אנו עומדים לצד נחישותה של ארה"ב נגד התוקפנות האיראנית וזוהי הדרך הנכונה לעצור אותה", אמר נתניהו.

ממלא מקום שר החוץ, ישראל כ״ץ, הוסיף כי "רק צעדים קשים מסוג זה יאלצו את משטר האייתוללות באירן להפסיק לחלוטין את פיתוח תוכנית הגרעין המסוכנת ואת תמיכתם בחיזבאללה וביתר ארגוני הטרור באזור. ישראל תמשיך להיות שותפה נאמנה של ארה״ב במאבק מול התוקפנות האיראנית".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי "ההחלטה של נשיא ארה״ב דונלד טראמפ להדק את החרם על איראן בעלת חשיבות אסטרטגית עבור ישראל. לחץ נוסף הכרחי על מדינות מערביות שעדיין סוחרות עם איראן להפסיק לאלתר את הקשרים עם משטר טרור".