אביזרי חרום
אביזרי חרוםShutterstock
אביזרי חירום שנמצאים ברכב יכולים במקרה הצורך להציל חיים, ואפילו אם מדובר בדברים משמעותיים פחות – הם עדיין חיוניים על כל מקרה שלא יגיע. אז אילו אביזרים הם חובה בכל רכב? כל הפרטים

כולנו רוצים להכנס לרכב, לנסוע ולהגיע ליעד ללא תקלות אבל לפעמים החיים מזמנים הפתעות וכדאי, ליתר בטחון, להיות ערוכים מבעוד מועד לכל תקלה כזו שלא תבוא. יש אביזרים שהחוק מחייב שימצאו בכל רכב. פוליסת ביטוח רכב חובה לדוגמה, או משולש אזהרה.

יש לא מעט אביזרי חירום אחרים שכדאי מאד שיהיו תמיד ברכב – הם לא תופסים מקום רב ויכולים להציל חיים או להקל במצבים קשים.

הרכב לא מתניע

אביזר חובה, למרות שהוא אינו מחויב על פי חוק, הם כבלי התנעה לרכב. לפעמים המצבר מת אך עדיין ניתן להתניע את הרכב על ידי חיבורו לרכב אחר. אביזר נוסף, למתקדמים, הוא ערכת בוסטר התנעה לרכב שמאפשרת להתניע גם ללא רכב נוסף, ואפילו משמשת במרבית המקרים כסוללת גיבוי להתנעת מכשיר הסלולר.

מה עושים אם נתקעים עם הרכב בלילה חשוך?

אם יש דבר שיכול לעזור לראות ולהראות זה אור. ישנם מספר אביזרים הקשורים בתאורה שכדאי לשקול לשמור ברכב על כל צרה שלא תבוא, חלקם גם יכול בהחלט להציל חיים. ראשית, חובה על פי חוק לשמור אפוד ומשולש זוהר. אם הרכב נתקע על שולי הכביש קיים צורך אמיתי שנהגים המתקרבים יזהו את הרכב ואתכם ממרחק רב ככל הניתן. אפוד ומשולש זוהרים הם המינימום שניתן לעשות כדי לוודא שנהגים רואים גם אתכם וגם את הרכב העומד. פנס אזהרה ורצועת לד מהבהבת תעשה את העבודה טוב יותר – ויכולה ממש להציל חיים.

אביזר נוסף שחובה להחזיק ברכב הוא פנס – רצוי כזה המתחבר לשקע המצית ברכב. פנס יאפשר לא רק לאחרים לראות אותנו אלא גם יאפשר לנו לראות. ישנם פנסים המגיעים מצוידים באורות אזהרה מהבהבים ואלו יכולים לשמש לשתי המטרות.

כל מה שדרוש כדי לתקן פנצ'ר

אולי הסיבה השכיחה ביותר בגללה אנשים נתקעים בדרך היא נקר: פנצ'ר בגלגל. יחד עם הרכב מגיע ג'ק סטנדרטי ומפתח ברגים בסיסי אך ישנם אביזרים שיכולים להפוך את החלפת הצמיג לפעולה קלה ומהירה בהרבה. ראשית, אפשר להחליף את הג'ק בג'ק הידראולי. ג'ק הידראולי מניף את הרכב בקלות ללא מאמץ. שנית, חשוב להחליף את מפתח הברגים הסטנדרטי המגיע יחד עם הרכב ברצ'ט שיקל מאד על שחרור וחיזוק ברגי הצמיגים. יש כאלו שמחזיקים גם ספריי נוזל היודע לתקן נקר פשוט, לפחות עד שמגיעים למוסך החלפת צמיגים או ערכת תולעים שגם היא יודעת לטפל בפנצ'רים פשוטים.

ערכת עזרה ראשונה ומטף

יכול להיות שהרכב שלכם נקלע לתאונה, יכול להיות שבזמן הנהיגה ראיתם רכב אחר שנקלע לתאונה ויכול להיות שמישהו נפצע דווקא בטיול שאליו יצאתם עם הרכב. ערכת עזרה ראשונה ומטף הם שני אביזרים שיעילים בכל מצבי החירום הללו. דאגו שערכת העזרה הראשונה תכיל גם פריטים כמו כפפות חד פעמיות, חוסם עורקים ומשולש קיבוע והערכה יכולה ממש להציל חיים במידת הצורך. אל תשכחו שבמקרי תאונה חובה להחזיק פוליסת ביטוח חובה בתוקף ברכב, ורצוי גם רשימה של מספרי חירום אליהם ניתן להתקשר במקרה הצורך.

נתקעתם? מה שיעזור לכם לשמור על המורל

להיתקע באמצע הדרך ולחכות לחילוץ יכול להיות עניין לא נעים, במיוחד אם אתם עם ילדים, כשהטמפרטורה בחוץ לא משתפת פעולה או אם מדובר על זמני המתנה ארוכים לחילוץ. יש דרכים להקל על מעבר הזמן.

ראשית, דאגו למי שתיה בהישג יד, גם חטיפים יקלו על הרעב בזמן שמחכים ואם יש ילדים גם יעסיקו אותם. מגבונים לחים יעזרו בניקיון אחרי החטיפים או אם פתחתם את מכסה המנוע והתלכלכתם. מגבות נייר יעזרו להגן מפני לכלוכי מנוע ומשחק או ספר יוכלו לעזור בהעסקת הילדים עד להגעת החילוץ. אם עוד נשאר מקום ברכב כדאי לדאוג שתמיד יהיה בו גם משהו חם ללבוש. אם נתקעתם בלילה במקום קריר, הציפיה תהיה נעימה יותר אם תוכלו להתלבש חם.

לסיכום, נסיעה בטוחה היא לא רק נהיגה זהירה ומערכות בטיחות אלא גם מוכנות למקרים בלתי מתוכננים שיכולים להגיע באמצע הדרך. בתקווה שלא תאלצו להשתמש באף אחד מאביזרים אלו – שתהיה לכם נסיעה נעימה, ובטוחה.