שחקני מכבי תל אביב חוגגים הערב
שחקני מכבי תל אביב חוגגים הערבצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

42 שנים עברו מאז ניצחה הפועל חדרה את מכבי תל אביב. היה זה בדצמבר 1977 כשהקבוצה הקטנה מהצפון גברה על המכבים מת"א, האלופים הנצחיים באותם השנים בתוצאה 3:1.

42 שנים אחרי ומכבי שוב אלופה, ושוב בפער גדול על כל יתר יריבות הליגה. הפעם, הצפוניים מחדרה לא הצליחו לשחזר את ההיסטוריה ולהנחיל לתל אביבים הפסד ראשון העונה, כשאלה הפסידו להם בתוצאה 1:0 משער בדקה ה-95 של דור פרץ.

התל אביבים, שניצחו את העולה החדשה והמפתיעה מחדרה בכל שמונת המפגשים האחרונים, בליגה ובגביע, סיפקו את אחד ממשחקיהם הרעים ביותר העונה, על אף עדיפות ברוב שלבי המחצית הראשונה.

לרוע מזלם של הצפוניים, גם מחצית שניה בשליטתם לא תורגמה לשערים ואחרי ששחקנם המושאל ממכבי, קפטן נבחרת הנוער עדן קארצב הורחק בדקה ה-91, הגיע דור פרץ ועם שער על סף שריקת הסיום למשחק, קבע ניצחון תל אביבי נוסף העונה.

האלופה מת"א מגדילה זמנית את הפער בטבלת הליגה ל-32 נקודות מהשניה בטבלה. אם היא תצליח לשמור על הפער הגדול היא תקבע שיא אירופי חדש כשזה שייך לפריס סן ז'רמן הצרפתית צלפני שלוש שנים כשסיימה עם תואר האליפות במרחק של 31 נקודות מהבאה אחריה בטבלה.

מכבי עדיין ללא הפסד ואם גם אחרי משחק כזה רע היא ללא הפסד, כנראה שזו תשתווה למכבי חיפה של עונת 1993/4 שלא הפסידה לכל אורך העונה. מכבי עם 37 משחקי ליגה ללא הפסד, הרצף הפעיל הטוב ביותר באירופה. אלופה בצדק.