"שמעתי ילדה צורחת: אמא אני פוחדת"
"שמעתי ילדה צורחת: אמא אני פוחדת"Reuters

רגינה וגיל פסטרנק, אם ובנה שהיה בבית הכנסת בזמן מתקפת הירי, סיפרו הבוקר (ראשון) בראיון לרשת ב' על מתקפת הירי בבית הכנסת, במהלכה נרצחה לורי גילברט קיי ונפצעו שלושה בני אדם.

רגינה סיפרה, "בעלי וגיל נסעו לבית הכנסת בבוקר כהרגלם בכל שבת בסביבות השעה 10. בערך ב-11 וחצי בעלי התקשר להגיד שהיה פיגוע. המחבל נכנס, בן 19 שנה מעל הבן שלי, סיים פה תיכון באזור שלנו, הוא נכנס לבית הכנסת, בכניסה הוא הרג אשה עם 3 יריות בבטן".

בהמשך סיפר גיל, "הייתי בכניסה לבית הכנסת. הדבר הראשון שראיתי זה גבר עם רובה שממש רץ. חשבתי לברוח, אני מתחיל לרוץ והוא גם רץ. רצתי לכיוון חדר שידעתי שפתוח והתחבאתי מתחת לאחד השולחנות".

"הוא לא הבחין בי בהתחלה, הוא ירה באשה שהיתה בכניסה, שלוש פעמים, ואז הוא הבחין בי שכמעט הגעתי לחדר והתחיל לצרוח לי 'רוץ בן זונה'. רצתי לתוך החדר, נפלתי מתחת לאחד השולחנות והסתתרתי מתחתיו. המחבל נכנס לחדר, הבין שאני מתחבא אז הוא נכנס לאולם המרכזי וירה שם עוד שש או שבע פעמים", הוסיף.

גיל ציין כי הבין ישר שמדובר במתקפת ירי, "אני ידעתי בול מה קורה, שמעתי צרחות, שמעתי ילדה קטנה צורחת אמא אני פוחדת, שמעתי אשה צורחת 'אמא הוא ירה בה'. כולם ברחו והתחבאו, למזלנו הגדול אז התחלתי לשמוע יריות מרובה אחר. היה לנו איש ביטחון בבית הכנסת, הוא הפחיד את המחבל והמחבל ברח".