נבחרות מהעולם באולימפיאדת הכימיה
נבחרות מהעולם באולימפיאדת הכימיהצילום: מרכז מדעני העתיד

הישג מרשים למדינת ישראל באולימפיאדה לכימיה לתלמידי תיכון שהתקיימה בסנט פטרסבורג שברוסיה.

החברים בנבחרת ישראל בכימיה שלקחה חלק בתחרות הם: רון שפרינץ, רון רפאלי, הלל שוחט, הגר הופמן ורועי פאר, אשר זכה במדליית ארד, בתום תחרות מאתגרת המורכבת מחלק עיוני וחלק מעשי.

אולימפיאדת Mendeleev ה- 53 העולמית לכימיה היא אולימפיאדה יוקרתית, שלוקחים בה חלק תלמידי בתי ספר תיכוניים מכל רחבי אסיה ומזרח אירופה. השנה השתתפו בתחרות בסנט פטרסבורג 150 תלמידים מ-29 מדינות שונות. ישראל משתתפת בה החל משנת 2016.

משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים במסגרת מיזם משותף את הכשרת התלמידים להשתתפות באולימפיאדות במדעים. קבוצת התלמידים, שהשתתפה באולימפיאדה, הוכשרה בטכניון, בפקולטה לכימיה ע״ש שוליך. בראש מפעל זה עומד פרופ' זאב גרוס והמאמנת הראשית היא דר' איזנה ניגל אטינגר, שהכשירה ואימנה עשרות תלמידים שמתוכם נבחרו חברי המשלחת.

על הניהול האדמיניסטרטיבי ממונה דר' אביטל להב והייתה גם התגייסות מרשימה של סגל הפקולטה לכימיה. את משלחת התלמידים לתחרות ליוו- גב׳ גבריאלה הלוי, מנהלת המעבדה בכימיה כללית בטכניון, רז לוטן, עוזר באימון הנבחרת ודגן אשש, יועצת חינוכית לנבחרות ישראל במדעים.

במשרד החינוך ובמרכז למדעני העתיד ברכו על הזכייה ואמרו כי רועי הוא מודל למאמץ, נחישות ומצוינות. הם הוסיפו כי הם ימשיכו לפעול יחד ובשותפות כדי להעניק לתלמידים את הכלים האיכותיים ביותר, שיסייעו להם לפרוץ את הדרך ולהגיע לפסגות.