סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, סופד לאדמו"ר מקאליב

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, נפרד מהאדמו"ר מקאליב שהלך הבוקר (ראשון) לעולמו והוא בן 96.

"האדמו"ר מקאליב היה הדוגמא בחייו לתקומתו של עם ישראל בארצו אחרי השואה הארורה שפקדה את עם ישראל לפני כ-80 שנים. 'קריאת שמע' שהיה קורא בכל אירוע פומבי הייתה מרטיטה את הלב ואת הנפש", אמר הרב בן דהן.

לדבריו, "הציונות שבו, האמונה החדורה שבצדקת עם ישראל ובחזון הגאולה היו נר לרגליו והשפיעו על כל מי שאי פעם נפגש עמו או דיבר איתו, וגם אני זכיתי להשתתף עמו באירועים שונים עם הראשל"צ הרב מרדכי אליהו זצ"ל. אבד חסיד מן הארץ. זכר צדיק וקדוש לברכה".

מתנועת ש"ס נמסר, "תנועת ש"ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בראשות מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה ופעיליה, מבכים מרה את הסתלקותו של זקן האדמו״רים, אוד מוצל מאש שהניף את דגל זכרון קדושי השואה הי"ד, בעל אהבת ישראל יוקדת אשר הרים את קרנה של תורה לאלפי עמך בית ישראל ומסר נפשו בייסורי גוף ונפש למען החינוך הטהור כ״ק האדמו״ר רבי מנחם מנדל מקאליב זצוק״ל".

"האדמו"ר זצ"ל עמד בקשרי ידידות עמוקים עם מרן זצ"ל שחיבבו עד מאד, והדבר ניכר היטב בהשתתפותו של האדמו"ר זצ"ל בכנסים הגדולים של התנועה ב'יד אליהו' ובמקומות נוספים, בהם השמיע האדמו"ר דברים חוצבי להבות וחתם בקריאת "שמע ישראל" שהרטיטה לבבות. מועצת חכמי התורה ותנועת ש״ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול לעולם התורה והחסידות ולכלל עם ישראל וה׳ ירפא את שבר עמו אכי״ר", הוסיפו בש"ס.