אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןPhoto by Tomer Neuberg/Flash90

הפרשן רביב דרוקר (חדשות 13) התייחס ברדיו 103FM להתקדמות המשא ומתן הקואליציוני, וסיפר על הלחץ שצפוי לנתניהו מצידם של ליברמן וסמוטריץ'.

נתניהו ירכיב ממשלה או שאתה מזהה מוקש?
"שלושתנו מזהים את אותו מוקש והוא איווט ליברמן. כל פעם שמתחילה הרמת הכוסית היומית בבלפור על אי עבירת אחוז החסימה של בנט ושקד הוא מסמס לזוג נתניהו על כך שהוא מתעקש על מתווה הכותל, חוק הגיור ורוצה להפריד את הדת מהמדינה. במקום נתניהו הייתי מתחיל להילחץ

אתה לא מעריך שסמורטיץ' יעשה בעיות כי לא יקבל את משרד המשפטים?
"לסמוטריץ' יש בוחרים והוא לא יכול לעמוד מולם ולהרוס ממשלת ימין. מצביעיו של איווט ליברמן כנראה שלא יכעסו כל כך. ליברמן הביא כישלון מפואר בבחירות הללו וזה הכישלון הכי מוצלח שהיה בפוליטיקה הישראלית כי הוא מחזיק בזכות הווטו והוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. פתאום כל נושא יהיה בשבילו הכי קדוש בעולם".

אני לא יודע לפענח את ליברמן, לא יודע אם הוא משתעשע או שהוא רוקח מזימה. הוא כבר נשאר בשנייה האחרונה בניגוד לכל היגיון פוליטי ונתן לשקד את תיק המשפטים.
"מי שאומר שהוא רוצה את מתווה הכותל כמו שהוא גובש, מבין שהוא לא יוכל לקבל אותו. בפועל, אין תחזית לגבי האיש הזה שלא התבדתה".

אם הוא יתקע את הנושא במבוי סתום לא תקום ממשלה ולהערכתי לליברמן לא יהיה עוד סיבוב בבחירות הבאות.
"הוא גם יכול לדרוש להכניס את כחול לבן. זו האופציה היחידה שלו. ואז הוא יוכל לומר לכחול לבן שאם הם לא ייכנסו הוא ייכנס ויוותר על כל עקרונותיו או להחליט שהוא יהיה הסיעה החילונית בליכוד".

כחלון הולך לאיחוד?
"כחלון שאני שומע עליו הוא קצת אחר. הוא קצת עצבני וממורמר. נתניהו הציע לו מיזוג כבר בערב הבחירות, וזו הדרך הסבירה עבורו להמשיך את דרכו הפוליטית אך הוא לא מתקשה לקבל את זה שהוא יחזור להיות שכיר".

פורסם כעת דו"ח מבקר המדינה. במילה אחת מירי רגב עשתה שכונה מטקס המשואות של שנה שעברה.
"יש קטע משעשע בדו"ח על איך נבחרו מדליקי המשואות ולמה לא התקיים דיון בוועדה ואיך נבחר מישהו שהוועדה פסלה. תגובת משרד התרבות הייתה שלא היה להם זמן. כאילו יום העצמאות ה-70 נחת על מדינת ישראל בהפתעה. ניסו לקיים שיחת ועידה אך לא הסתייעה באופן טכני. כך יצא סוג של שכונה. פשוט מגעיל".