אחותו של הרב ישראל גולדשטיין, רב קהילת חב"ד בפאווי שבסן דייגו שנפצע במהלך פיגוע הירי שאירע בבית הכנסת שלו, מספרת כיצד מנע אחיה אסון גדול עוד יותר.

"ישראל יצא מחדר הנוחיות, נטל את ידיו והתכונן לקראת תפילת יזכור. כשבא לשוב לבית הכנסת ראה את היורה במסדרון. הוא אפילו לא נכנס לבית הכנסת, רק רץ במסדרון וירה. אחי ראה את האישה שהיורה פגע בה נופלת", היא מספרת.

"ישראל הסתער עליו, תפס בשתי ידיו את הרובה וניסה למנוע ממנו להמשיך לירות, כי הבין שהוא מתכוון להיכנס לבית הכנסת. ישראל הוא הגיבור של הסיפור הזה כי הוא הגן בחירוף נפש על בית הכנסת שלו. היורה לא היסס ולחץ על ההדק בצעד שקרע את שתי אצבעותיו האמצעיות של אחי, אבל הוא המשיך להיאבק בו. כשהיורה השתחרר וניסה לירות בו - היה לו מעצור", סיפרה האחות.

לדבריה, "באותם רגעים נכנס לבית הכנסת שוטר לשעבר שבא לומר את תפילת 'יזכור'. הוא ראה את המחזה, שלף אקדח שהיה ברשותו והיורה החל להימלט. הוא ניסה להדביק אותו, אך לא הצליח".

"זה נס של ממש. ממש רגע משם רצו ושיחקו ילדים וישראל הציל אותם. הוא נותח אבל הרופאים לא הצליחו להציל את האצבעות שלו. אבל ישראל הגן על בית הכנסת והציל את המתפללים", סיכמה האחות.

נזכיר כי בפיגוע, אותו ביצע ג'ון ארנסט, נרצחה לורי גילברט קיי הי"ד ונפצעו הרב גולדשטיין ושני ישראלים המתגוררים באזור.