פקקים בכבישים
פקקים בכבישיםצילום: מאיר ועקנין, פלאש 90

לאחר הסבב הראשון של מפגשי צוותי המו"מ הקואליציוני יצטרך ראש הממשלה לקבוע באופן סופי את מדד השרים מול חברי הכנסת וממילא גם את מספרם הסופי של שרי הממשלה הבאה.

דויד רפאל, מנכ"ל חברת 'רפאל נדל"ן', סבור כי לפחות שני תיקים נכון לשלב לתיק אחד – שיכון ובינוי ותחבורה. ביומן ערוץ 7 הסביר מדוע.

"מה שמוביל בניה הוא תשתיות שהם הדבר החשוב ביותר לבניה. תשתיות הם כבישים נכונים ובלעדיהם יש קושי תחבורתי. אני מציע לחבר את משרד השיכון והבינוי למשרד התחבורה וליצור קונספט שבו יעשו בניה ותשתיות באותו מועד", אומר רפאל.

לדבריו פעמים רבות "בונים ולא נותנים את הדעת לנושא התחבורה. כדי לפתור את הבעיה הזו דרוש איחוד. כיום אלו שני משרדים שונים ללא תקשורת ביניהם. גם אם יש ועדות משותפות הן לא מצליחות לראות את התמונה הכוללת". בהקשר זה הוא מזכיר מגוון שיקולים שיש לקחת בתיאום של שני המשרדים כמו גם שאלת עתידו של הישוב בהיבט צפיפות האוכלוסייה המתוכננת בו, שיקול המשליך מטבע הדברים גם על סוגיית התחבורה בשכונה או בישוב המוקמים.

להערכתו עד כה לא בוצע איחוד מתבקש שכזה משיקולים שונים של רצון לשמור על עצמאות המשרדים ואולי אף שיקולי אגו, אך הדבר נצרך וייטיב גם עם היזמים שנתקלים לא פעם במצב בו התקבל אישור לבניה מטעם משרד השיכון והבינוי אך לא מטעם משרד התחבורה, מאחר וסוגיית התאמת התעבורה למיזם ההולך ונבנה טרם הוסדרה.