דקת הדומייה במועצת הביטחוןהמשלחת הישראלית לאו"ם

מועצת הביטחון של האו״ם קיימה היום (שני) דיון מיוחד בנושא המזרח התיכון ובמהלכו התמקדה בסכסוך הישראלי-פלסטיני.

חברי המועצה עמדו דקת דומייה לבקשת השגריר הישראלי, דני דנון, לזכר הנרצחת בפיגוע הירי האנטישמי בבית הכנסת של חב"ד בפאווי בשבת האחרונה.

בפתח נאומו, ענה שגריר ישראל לשגריר הגרמני, המכהן כנשיא העצרת, לאחר שהאחרון דרש לשמוע מהן הזכויות של מדינת ישראל ביהודה ושומרון.

בתגובתו השתמש השגריר דנון בציטוטים מהתנ״ך, בסקירת האירועים ההיסטוריים שהובילו להקמת מדינת ישראל ולזכויות המוקנות מתוקף החוק הבינלאומי ואמנת האו״ם.

"ההכרה בזכותו של העם היהודי במדינת ישראל היא מנוף לתהליך מדיני ולא מכשול. הפלסטינים עמדו בסירובם להכיר בזכות זו עוד לפני שקם יישוב אחד ביהודה ושומרון אז להאשים את ההתיישבות בקיפאון המדיני בין ישראל לפלסטינים הוא מפגן של חוסר הבנה", אמר דנון.

על רקע כוונת הממשל האמריקאי לפרסם את ׳תוכנית המאה׳, אמר השגריר דנון כי ״ישראל מכבדת את מאמצי הממשל האמריקאי" והציג חלק מהעקרונות הישראליים העומדים בבסיסו של כל תהליך מדיני משמעותי.

"הכרה במדינה יהודית, הפסקת קמפיין ההסתה, שמירה על האינטרסיים הבטחוניים של ישראל ויצירת שת״פ עם מדינות שכנות. עקרונות אלו יוכלו להפוך תהליך מדיני למציאותי״ אמר השגריר והוסיף כי "בעוד הפלסטינים ממשיכים לדבוק בסרבנות כרונית וטוענים כי ׳תוכנית המאה נולדה מתה׳, ישראל מוכנה לעבוד יחד למען עתיד טוב יותר לשני הצדדים".