סתיו שפיר
סתיו שפירצילום: פלאש 90

חברי כנסת מהשמאל השתלחו ברבני המכינה הקדם צבאית ''בני דוד'' ביישוב עלי, בעקבות כתבה בחדשות 13 שהציגה חלקים משיעורים שנמסרו במכינה בשנים האחרונות.

כך לדוגמא, הרב אליעזר קשתיאל אמר כי הערבים ''שמחים להיות עבדים". לדבריו, זה עניין ביולוגי: "יש מסביבנו עמים עם בעיות גנטיות. הערבי רוצה להיות תחת הכיבוש כי יש להם בעיה גנטית, הם לא יודעים לנהל מדינה, הם לא יודעים לעשות כלום. תראה איך הם נראים".

ח''כ יאיר לפיד (כחול לבן) קרא לעצור את המימון למכינה בעקבות הכתבה: ״זו לא יהדות. אלו לא ערכים. אנשים שמדברים כך אינם ראויים להיקרא רבנים או לחנך בני נוער. חילונים הקימו את מדינת ישראל, כל השוואה לשואה היא תועבה גזענית וערבים לא רוצים להיות עבדים. המדינה צריכה לעצור לאלתר את מימון המכינה עד שיורחקו משם הרבנים הגזענים״.

יו״ר מרצ תמר זנדברג שיגרה מכתב למנכ״ל משרד החינוך: ״את מכינת עלי היה צריך לסגור מזמן. מי שנתן לשובניזם, הומופוביה ושאר השנאה שיוצאת מהמכינה להמשיך ולהשתולל, שלא יתפלא על האמירות המזעזעות שיצאו ממנה היום. פניתי למשרד החינוך בדרישה חד משמעית וברורה - להפסיק את מימון המדינה למכינת עלי״.

ח״כ סתיו שפיר (העבודה) מסרה בתגובה: "כל הורה בישראל מוכרח להבין מיהו שר החינוך שביבי בחר לתפקיד החשוב במדינה: שליחה של חבורה מסוכנת וקיצונית שמתכננת שטיפת מוח גזענית, ומשיחיות לכל ילדי ישראל. כמו שנחשף בכתבה, בזמן שאתם תלכו לעבודה הילדים שלכם ילמדו את תורת הגזע. רוב הציבור מתנגד לאידיאולוגיה של פרץ וסמוטריץ - ולכן הם עברו מלנסות לשכנע את הציבור, לניסיונות להשפיע על ילדים בני 6. חייבים לעצור אותם לפני שהדברים האלה יעצבו את ערכי הדור הבא של ישראל".

יו״ר תע״ל אחמד טיבי אמר בתגובה על דבריהם של הרבנים: ‏״כור ההיתוך של הנאציזם היהודי. בגרמנית זה היה נשמע אותנטי יותר״.