אילת
אילתצילום: iStock

הקיץ קרב ובא ואתו גם החופש הגדול של הילדים. משפחות רבות מתחילות לתכנן את הנופש השנתי שלהם בתקווה לספק לילדים חוויות מעשירות, ועל הדרך, לא לאבד את השפיות שלנו - ההורים.

אחד הפרמטרים לחופשה משפחתית מוצלחת, בה כל הילדים נהנים, הוא בחירת יעד ואטרקציות שיתאמו לכל גיל.

הרי לנערים בגיל העשרה אין מה לחפש בג'ימבורי, וזאטוטים בגילאי הגן ומטה לא ימצאו את עצמם במלחמת פיינטבול. אם כן, איך תבחרו יעד ואטרקציות בארץ שיתאימו לכל גיל?

חופשה בצפון

ישנם לא מעט מקומות יפים בארצנו הנפלאה, ולא מעט דברים שאפשר לעשות. אחד הדברים שיכולים להתאים לכל גיל הוא מסלול הליכה קצר ומהנה, וכאלה יש לא מעט בצפון.

משפחות עם תינוקות יכולות לבחור מסלול שמתאים גם להליכה עם עגלה, והיופי בצפון הוא שגם מסלולים שעל פניו נראים לא מאתגרים, מלאים בהנאה גם לילדים גדולים יותר. מסלולים מומלצים לטיול עם עגלה ניתן למצוא בנחל תנינים, עין אפק, עין השופט ועוד.

גם סיורים רגליים בזיכרון יעקב הקסומה או בסמטאות צפת הציורית יכולים לרגש ילדים בכל גיל. סיבה נוספת לבחור בצפון כיעד לחופשה משפחתית היא מגוון אירועי הקטיף השונים שגם הם יכולים להתאים לקשת רחבה של גילאים.

בטן גב באילת

אם אתם מחפשים חופשה שונה שמתאימה יותר למנוחה ולבטן גב בבריכה, תוכלו לרדת לאילת. באילת ישנן אטרקציות רבות שחלקן מרוכזות ביעד מרכזי אליו תוכלו להגיע כמשפחה ו"לפצל כוחות" כאשר אחד ההורים יתלווה לילדים הבוגרים יותר והשני עם הקטנטנים.

למשל, האייס מול באילת מכיל אטרקציות נפלאות לכל גיל, החל מחדר אשליות, פארק חבלים ולייזר טאג, ועד בבילון קידס – מתחם ג'ימבורי מיוחד לפעוטות. על הדרך, תוכלו לפצוח במסע קניות פטור ממע"מ ולאכול באחת ממסעדות המתחם. כמובן שישנן לא מעט אטרקציות נוספות בעיר כמו המצפה התת ימי שמתאים לילדים בכל הגילאים.

מלבד מגוון האטרקציות באילת, גם בתי המלון בעיר דואגים לתת מענה לטווח רחב של גילאים. למשל, רשת מלונות דן, לה יש שני מלונות באילת, מפעילה מגוון פעילויות לילדים המותאמות לגילאים שונים. לדוגמה, דני קלאב שמיועד לבני נוער ובו משחקי מחשב ופלייסטיישן, ומועדון דני בייבי שהוא מתחם לפעוטות בו יש ג'ימבורי, בריכת כדורים ועוד.

צימרים למשפחות

אפשרות נוספת לנופש משפחתי מושלם היא יציאה לחופשה בצימר משפחתי עם חברים, או קרובי משפחה נוספים, להם יש ילדים באותם הגילאים של ילדיכם. ישנם לא מעט יתרונות בחופשה כזו. ראשית, לילדיכם תהיה חברה ותעסוקה במהלך כל החופשה, ולכם תהיה חברה גם כן, וגם עזרה בניהול החופשה.

ישנם מתחמי צימרים רבים ביישובים דתיים ושומרי מסורת אשר גדולים מספיק כדי לארח משפחות גדולות עם התחשבות מרבית בכל צרכיהן. בצימרים מסוימים ידאגו לכם גם לפלטה בסופי שבוע וכל מה שצריך כדי שהחופשה שלכם תכלול שבת נהדרת ומהנה.

לסיום, מלבד תכנון נכון של חופשה משפחתית שמתאימה לכל גיל, זכרו שהדבר החיוני ביותר להצלחת החופשה היא הגישה שלכם. אולי לא כל מה שתכננתם יצא לפועל, אבל כל עוד תזכרו שבאתם ליהנות כמשפחה, הכל יהיה בסדר.