הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: Flash90

יו"ר איחוד מפלגות הימין, ח"כ הרב רפי פרץ עומד על דרישות מפלגתו לקבל את תיק החינוך והמשפטים. "אם ליברמן רוצה ביטחון והולך לקבל ביטחון, אנחנו עם 6 מנדטים רוצים את מה שהיה לנו, לא יותר", אמר פרץ.

בראיון הבוקר (רביעי) לאריה גולן ב'כאן רשת ב'' אמר פרץ כי "התיקים הללו מגיעים לרשימה בזכות ולא בחסד"

הוא הוסיף, "אנחנו שישה חברי כנסת, אלה תיקים שהגיעו למפד"ל ההיסטורית ולבית היהודי בקדנציה הקודמת, אנחנו רוצים להמשיך את זה. אני לא מבין מה הבעיה, אם ליברמן רוצה ביטחון והולך לקבל ביטחון, וכחלון רוצה אוצר, אנחנו עם שישה מנדטים רוצים גם את מה שהיה לנו, לא יותר, רק את מה שהיה. אין שום סיבה שלא נקבל את זה שוב".

הרב פרץ דיבר על מצבו המשפטי של ראש הממשלה ועל כוונתם לחוקק חוק שימנע העמדתו לדין של ראש ממשלה כל עוד לא החליטה ועדת הכנסת על הסרת חסינותו. בהתייחסו למעמד המשפטי של ראש הממשלה אמר פרץ כי ביהדות ועל פי החוק אדם זכאי עד שיוכח אחרת, "אנחנו שופטים ברחובה של עיר. אדם צריך להיות זכאי. המציאות היא שאנחנו ברחובה של עיר כבר קובעים את דינו.

העם אמר את דברו ברמה הכי ברורה עכשיו, הוא יודע את כל הנתונים. עם שלם הוא לא טמבל, צריך גם לשמוע את הדברים של העם, זה היה עד 2005 (חוק החסינות, י"ג) ואני חושב שראוי שאנחנו כל הזמן נדון לפי הדבר שאמרתי עכשיו – זכאי עד שיוכח אחרת".

הרב פרץ הדף את הטענות על המכינה בעלי כי היא תומכת בגזענות: "העם האחרון בעולם שאפשר להגיד עליו גזען במובן של התנשאות הוא העם היהודי. אין סיכוי שמה שמנסים לייחס להם נאמר. אני מכיר את עלי, ילדיי למדו שם וזהו מוסד מפואר. אין הרבה מוסדות בארץ שיכולים להביא כאלה קבלות על ממלכתיות ועל תרומה לצה"ל ומערכות הבטחון.

לוקחים קטעים קטנים ומוציאים אותם מהקשרם. אנחנו אנשים מבוגרים, תבדוק את התוצר. התוצר הוא תוצר של ממלכתיות שאין כדוגמתה. נאמנות מוחלטת למדינת ישראל ולעם ישראל ולדרך שלנו כעם הכי הומני וישר שקיים בעולם", כך הרב פרץ.