ראש השב"כ עם הפרטיזן שמעון גרינהוז
ראש השב"כ עם הפרטיזן שמעון גרינהוזצילום: דוברות השב"כ

פורום מטה שירות הביטחון הכללי בראשות ראש השב"כ, נדב ארגמן, התכנס היום (רביעי) לציון יום השואה ביום עיון מיוחד במוזיאון "יד ושם" בירושלים.

יום העיון, המתקיים מדי שנה ביום השואה, בליווי אבנר שלו, יו"ר הנהלת יד ושם, עסק השנה בנושא "המלחמה שבתוך המלחמה לוחמים יהודים בצבאות זרים".

היום כלל תכנים שונים ומגוונים בנושא ובשיאו מפגש מרגש עם שורד השואה, הפרטיזן שמעון גרינהוז בו גולל את סיפורו האישי. המפגש המחיש את רוח הלחימה, העוז, וחשיבות הזיכרון. בסיכום היום התקיים שיח זיכרון על משמעות המושג גבורה והלחימה בתקופת השואה.

במהלך יום העיון התקיים מעמד זיכרון במצפור הפרטיזנים שבמוזיאון "יד ושם".

ראש השב"כ סיכם את יום העיון, "אני מבקש להודות לכם – "יד ושם", על ביקור עוצמתי, מטלטל ומעורר מחשבה. בזכותכם אנו נחשפים בכל פעם מחדש לזוויות נוספות של הגבורה היהודית בשואה, והחשיבות העצומה היא קודם כל – לזכור ולא לשכוח".

"אנו צריכים לזכור שאת המדינה שלנו לא קיבלנו בנס, אבותינו עבדו כאן קשה כדי שנזכה בה – ביושר, בגבורה ובאחדות. אנו נמשיך את מלאכתם ונזכור את תפקידנו – להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל וכמובן להבטיח שהשואה לא תחזור עוד לעולם. זוהי משימה גדולה, אנו עוסקים בה יום יום", אמר נדב ארגמן.