הקונסול דיין עם חלק מהשגרירים
הקונסול דיין עם חלק מהשגריריםצילום: הקונסוליה הישראלית בניו יורק

הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין, ערך היום (רביעי) סיור מיוחד עם השגרירים והקונסולים הכלליים של מדינות שונות בתערוכת זיכרון השואה הגדולה בצפון אמריקה שתיפתח בשבוע הבא.

מדובר בתערוכת "אושוויץ" של מוזיאון המורשת היהודית בניו יורק לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. מחר יערוך דיין סיור דומה עם אנשי תקשורת בצהריים ואחר הצהריים עם קבוצות מנהיגי סטודנטים.

זו התערוכה הגדולה ביותר שהוצגה אי פעם בצפון אמריקה עם יותר מ-700 פריטים מקוריים. התערוכה כוללת קרון משא מקורי ששימש לגירוש למחנות ההשמדה, צריף ממחנה אושוויץ, חלקי בטון שהיו חלק מגדר מחנה אושוויץ, ציוריו המקוריים של האמן אלפרד קנטור וכמו כן מספר רב של זיכרונות ופריטים אישיים שלא פורסמו לעולם.

התערוכה תפתח ביום השנה לניצחון בעלות הברית באירופה ב-8 במאי ותהיה פתוחה עד ה-3 בינואר 2020.

דני דיין אמר לשגרירים, "התיעודיים המזעזעים שאנו רואים כאן הם לא של אירוע היסטורי שקרה בעולם מקביל. הניצנים שהיו אז נמצאים כאן בקרבנו במציאות הנוכחית גם לאחר הקטסטרופה שהביאה האנטישמיות על העולם במלחמת העולם השנייה".

"האנטישמיות המודרנית שונה מהאנטישמיות שהכרנו. היא לא תמיד עוטה את דגלי השנאה אלא מסתירה אותם. היא לא צועקת בשמה אלא נחבאת אל הכלים. לעיתים היא אף מתחפשת למושגים מקובלים בעולם המערבי כמו אנטי-ציונות או אנטי-ישראליות. אבל היא מסוכנת, בדיוק כמו קודמותיה ועלינו לעצור אותה בכל מחיר. עליכם ועל המדינות שאתם מייצגים להילחם יחד אתנו בחיה האנטישמית, מלחמה חסרת פשרות", דברי דיין.