גבעת הקפיטול
גבעת הקפיטולצילום: ISTOCK

הצעת חוק המאשימה את ישראל בפגיעה והתעללות בזכויות ילדים פלסטיניים עצורים הוצגה אתמול (רביעי) בקונגרס האמריקאי על ידי חברת הקונגרס הדמוקרטית בטי מקולם.

בדומה לפעם קודמת שהצעת חוק זו הוגשה (נובמבר 2017), ההצעה היא תוצאה של מאמצי לובי נרחבים של "האגודה הבינלאומית לשלום הילד–פלסטין". הארגון קשור ל"חזית העממית לשחרור פלסטין", שמוכרז כארגון טרור בארה"ב, קנדה, האיחוד האירופי וישראל.

ביוני 2018, הבנקים Citibank ו-Arab Bank, ופלטפורמת מימון ההמונים האמריקאית Global Giving, סגרו את חשבונות הארגון בגין קשריו לחזית העממית.

ארגונים נוספים שהיו מעורבים בלובי לניסוח ההצעה הם אמנסטי אינטרנשיונל ארה"ב, קול יהודי לשלום, American Friends Service Committee, Center for Constitutional Rights ו-Human Rights Watch – כולם ארגונים המובילים את קמפיין ה-BDS בארה"ב.

בהצעת החוק הנוכחית קיימת דרישה ממשרד החוץ האמריקאי להקציב 19 מיליון דולר לארגונים אמריקאים, ישראלים ופלסטינים שמקדמים את הנושא – קרי, הארגונים שעזרו בניסוח ההצעה.

איתי ראובני, מנהל מחלקת תקשורת ויחסי חוץ במכון המחקר NGO Monitor, אמר כי "בדיוק כמו ההצעה הקודמת, הצעת החוק הנוכחית מבוססת כולה על ניסיונות הלובי וטענות שווא של ארגונים פוליטיים. הבולט מביניהם הוא ארגון DCI-P, שחשבון הבנק שלו בארה"ב נסגר בגין קשריו עם ארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין. אירוני שארגון הקשור לארגון טרור עומד מאחורי חקיקה המבקשת לסייע לו באמצעות כספי משלם המיסים האמריקאי".