עמירם לוין
עמירם לויןצילום: ראובן קופיצ'ינסקי

האלוף (במיל') עמירם לוין צייץ הבוקר (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו וקישר בין השואה לבין שלטון צה"ל על הערבים במדינת ישראל.

לוין כתב כי "צוואת ששת המיליונים בסכנה. ללא סיום השלטון על הפלסטינים צה"ל יתקשה לעמוד בצוואה 'לעולם לא עוד' שהורישו לנו ששת מיליון הנרצחים".

הציוץ עורר כעס גדול ברשת. העיתונאי שמעון ריקלין כתב כי "כל כך התרגלנו שהשמאל מנצל את יום השואה לאג’נדה שלו עד שזה נראה לנו נורמלי. ובאים אלי בטענות למה אני מחרב את היום. ובכן, אני אחרב ועוד איך. עד שהניצול הפוליטי הציני יפסק".

הלל גרשוני הציע לנסח באופן קצת אחר את הציוץ: "צוואת ששת המיליונים בסכנה. ללא כיבוש מוחלט כל כל השטח מהים עד הירדן צה"ל יתקשה לעמוד בצוואה 'לעולם לא עוד' שהורישו לנו ששת מיליון הנרצחים".

מגיב אחר כתב ללוין: "אני מציע שביום המיוחד הזה לא נשווה את השואה לשום דבר, לא נמשיל משלים ולא נקשר הקשרים. זה האירוע הנורא ביותר בהיסטוריה האנושית. שום דבר לא דומה לו, לא קרוב אליו ולא מזכיר אותו. שום דבר. את הוויכוחים הלגיטימיים שלנו נשאיר למחר".

עוד מגיב קרא ללוין לעשות חשבון נפש ולהתבייש. "זה פשוט הזוי שאדם כמוך בוחר דווקא ביום הזה, להתעלם מהזוועות הנוראיות והקשות ביותר. להכניס באותה מסגרת שואה ופלסטינים זה פשוט חטא נוראי למציאות. אתה ודומייך צריכים לעשות חשבון נפש עמוק. תתבייש", הוא כתב.

לוין הגיב לתגובות הכועסות וכתב: "לכל המלעיזים, אני נלחמתי יותר מכולכם בשביל שצה"ל אכן ידאג 'שלא עוד'. לא אני מתכחש לשואה, אלא אתם שמתכחשים להיסטוריה ומסרבים ללהתמודד אתהו עם המציאות".