מרים פרץ בהזנקת מירוץ אלירזישיבת אמי''ת אלירז

כלת פרס ישראל מרים פרץ, אימו של רס"ן אלירז פרץ הי"ד, הזניקה הבוקר (שישי) את עשרות הרצים שהשתתפו ב"מירוץ אלירז" השלישי בפתח תקווה.

את המירוץ יזם המחנך הרב צדוק דמארי מישיבת אמי"ת אלירז בעיר, שפועלת להנצחתו ומחנכת בדרכו של אלירז הי''ד.

בין הרצים היו תלמידי הישיבה, חניכי תנועות הנוער, נציגי חטיבת גולני ובני משפחת פרץ. את הרצים הוביל בנו של אלירז, אור חדש בן ה-15. המירוץ התחלק לשני מקצים, 2 ק"מ ו-5 ק"מ.

לפני תחילת המירוץ סיפרה מרים פרץ על מסעו לפולין של אלירז, ועל כך שגילתה שצילם 400 תמונות במסע. תמונה אחת שלו וכל השאר תמונות של פרחים. "כששאלתי אותו 'מה זה', הוא שאל אותי 'מה את רואה אמא? אלו פרחים מיער הילדים בפולין'".

"לכל פרח הוא נתן שם של ילד קטן. אלו ילדי עם ישראל, דמם נשפך ומדמם צמח הפרח הזה. ובגיל 18 הבטיח לי אלירז 'לעולם לא יהיו עוד תמונות כאלו'. כשהיה לקצין נתן לחייליו את תמונת הילד הקטן עם הידיים למעלה ואמר להם 'תפקידנו לוודא שלא יהיו עוד תמונות כאלו'".

פרץ הודתה ליוזמי המירוץ ואמרה כי "כשנהרג ילד זה חורבן אבל בתוך החורבן אנחנו מוצאים אורות והיום הזה הוא אור גדול בשבילנו שיחזק אותנו לקראת היום הקדוש הזה של יום הזיכרון לחללי צה"ל".

הרב יאיר שטבון, ראש ישיבת אמי"ת אלירז, אמר כי ''מירוץ אלירז השלישי שצמוד ליום הזיכרון לשואה ולגבורה הוא סמל לכך שעם ישראל לא מפסיק לרוץ. העם ממשיך את החזון ואת התקווה והאמונה. זכות גדולה היא לנו שמרים פרץ מגיעה להזניק את המירוץ שמסמל את המעבר מהשואה לתקומה דרך יום הזיכרון וזיכרו הקודש של אלירז הי"ד, שהוא מופת לתלמידים שלנו''.