רקטה בקריית גת
רקטה בקריית גתצילום: משטרת ישראל

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קורא הבוקר (ראשון) לחברי הקבינט המדיני בטחוני, להודיע על חזרה ליישובי צפון השומרון שנעקרו בשנת 2005 וליישובי צפון רצועת עזה (אלי סיני, ניסנית ודוגית), כתשובה למטחי הרקטות הבלתי פוסקים מעזה.

"ביום שיהיה ברור לאויב בעזה שעל כל פעולה מלחמתית הוא ישלם באבדן שטח, ולא רק בחיי אדם – שאינם מהווים מחיר עבורו, מאוד יתכן שהוא יחשוב כמה וכמה פעמים לפני התגרויות נוספות", כתב דגן במכתב לחברי הקבינט.

דגן מציין במכתבו כי יישובי צפון השומרון נשארו בשליטה ישראלית מלאה ולכן אין מניעה לחזור אליהם, וכן כי יישובי צפון הרצועה (אלי סיני, ניסנית ודוגית) קרובים לאשקלון באותה מידה שבה הם קרובים לעזה ואף ישבו על שטח מפורז לפני מלחמת ששת הימים ולכן ניתן בקלות לחזור לישובים אלו.

יוסי דגן
יוסי דגןצילום: ישראל ברדוגו

דגן מציין גם את עמדת הממשלה בעניין זה וכותב: "תמוה ביותר שעל אף שלא ניתן למצוא ולו חבר ממשלה אחד שיכול לומר היום שההתנתקות הייתה טובה לישראל, הממשלה לא עושה אף צעד אחד כדי להוכיח עמדה זו גם במעשים ולתקן את הטעות ההיסטורית הזו".

"אני קורא לכם חברי הקבינט לפעול באופן ציוני ומוסרי, לבטל את חוק ההתנתקות מצפון השומרון ולהחזיר את ההרתעה", כך ראש מועצת שומרון.

הרוג מפגיעת רקטה בחצר בית באשקלוןדוברות המשטרה