השר ארדן לשגרירים: הגבירו מלחמה ב-BDSלע"מ

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן נפגש היום (ראשון) עם משלחת אמריקאית רשמית בהובלת שגריר ארה"ב בישראל דיויד פרידמן.

במשלחת נטלו חלק גם שגרירי ארה"ב באיחוד האירופי, ארה"ב, גרמניה, פורטוגל, צרפת שוויץ וליכטנשטיין, השליח המיוחד האמריקני למאבק באנטישמיות אלן קאר ויו"ר הסוכנות לשימור מורשת אמריקה בעולם.

המשלחת, הגיעה לישראל לאחר שהשתתפה במצעד החיים בפולין בשבוע החולף, על מנת להכיר את ישראל בהיבטים המדיניים-ביטחוניים והאסטרטגיים הכלכליים ונפגשה עם השר ארדן לבקשתה, על מנת לדון איתו במאבק ב-BDS ובדה-לגיטימציה לישראל.

השר ארדן התייחס להסלמה ברצועת עזה ואמר, "המצב הנוכחי בעזה הוא הוכחה נוספת לכישלון הגישה התומכת לנסיגות ישראליות. אם נוותר על השליטה המלאה ביהודה ושומרון, יו"ש תהפוך לעזה וגם משטחה ישוגרו טילים על מדינת ישראל".

הוא התייחס לקשר שחשף המשרד לנושאים אסטרטגים גופי BDS לטרור ואמר, "אנחנו חייבים להבטיח כי ארה"ב תבחן את ארגוני ה-BDS שיש להם קשרים לגורמי טרור. פניתי לשר האוצר האמריקאי, מנוצ'ין, וביקשתי ממנו כי יבחן את הפעילות בארה"ב של bnc שהיא מפקדת הטרור הפלסטינית, שיש לנו הוכחות שמקיימות קשרים עם ארגוני טרור מוכרזים".

השר ארדן העלה בפני המשלחת את סוגיית המימון של האיחוד האירופי ומדינות אירופה לארגוני החרם והדה-לגיטימציה לישראל והביע תקווה כי בעקבות הבחירות הקרבות באיחוד האירופי והחלפת שרת החוץ מוגריני, האיחוד יישם את הצהרותיו ויפסיק את המימון לארגוני ה-BDS.

הוא גם קרא לשגרירים לפעול על מנת לשכנע את הממשלות באירופה להפסיק את המימון המדינתי לארגוני החרם והדה-לגיטימציה. "צריך להבטיח כי כספי האיחוד האירופי לא יגיעו לארגוני חרם שמסתתרים מאחורי מסיכה של ארגוני זכויות אדם כאשר זכויות אדם הם הוא הדבר האחרון שמעניין אותם".