סיור במסגרת 'הסופ"ש הציוני'
סיור במסגרת 'הסופ"ש הציוני'צילום: אם תרצו

תנועת 'אם תרצו' קיימה בסוף השבוע האחרון את "הסופ"ש הציוני הראשון" במושב נורדיה, מתוך רצון להרחיב את מפעלה תרבותי.

סוף השבוע החל בסיור גאו-פוליטי באיזור השרון. המשתתפים בסיור שמעו הסבר על המתיישבים באיזור בתחילת המאה ה-19 והקמת הישובים באזור, ובהמשך קיבלו ניתוח אסטרטגי הדן בסכנת המתניים הצרות של המדינה טרם מלחמת ששת הימים, בהקשר אקטואלי לעידן השיח על תכנית המאה של דונלד טראמפ.

במהלך הסופ"ש, התקיימו הרצאות של ד"ר אסף מלאך, מנכ"ל המכללה למדינאות ויו"ר מקצוע האזרחות במשרד החינוך, של ד"ר רן ברץ, ראש מערך ההסברה הלאומי לשעבר במשרד ראש הממשלה ושל מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו.

אלון שוורצר ראש אגף המדיניות בתנועת אם תרצו סיכם ואמר כי "מטרת הסופ"ש הציוני היא לייצר שורה של אירועי תרבות שתתחיל מסורת של סופי שבוע ציוניים ואקטואליים שרוב הציבור איננו צורך ביום יום. הפעילות נועדה להעשיר את סופי השבוע המשפחתיים ולהקנות לבילוים משפחתיים משמעות היסטורית, לאומית ורוחנית ולעורר שיתוף כל המשפחה להתחבר לשורשים ולראות עצמנו כחולייה משמעותית בשרשות התרבות במקום תרבות האני והכאן ועכשיו".

עוד הוסיף שוורצר כי "תנועת 'אם תרצו' חרטה על דגלה להוביל שינוי שיח בתרבות הישראלית ואנו בטוחים כי דרך אירועים אלה נבנה עוד לבנה בחומותיו של המפעל הציוני".