מדליקי המשואות בכנסת

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין הצטלם בצהריים (שני) לצילום המסורתי עם מדליקי המשואות בכנסת.

״אנחנו באווירה חגיגית ומחויכת אבל אנחנו לא שוכחים לשלוח, בשם כולנו, חברי הועדה השרה ראש העיר ומדליקי המשואות תנחומים למשפחות של הנרצחים באירועים האחרונים ורפואה שלמה לכל הפצועים", אמר אדלשטיין.

הוא הוסיף, "הנושא שלנו השנה הוא הרוח הישראלית - ״רק בגלל הרוח״. יש כאן בין מדליקי המשואות גם אנשים שהתמודדו עם קשיים ענקיים. אנחנו מאחלים לכל המשפחות לצאת מחוזקות מכל הקשיים".

השרה מירי רגב שהשתתפה באירוע הוסיפה, "על רקע המתיחות הגוברת אתם מבליטים את ה'ביחד', הערבות ההדדית והאמונה בדרכנו. נמשיך לפעול ולפגוע בטרוריסטים ולהמשיך במדיניות הסיכולים . מה שקובע, וזה השיקול היחיד שעומד מולנו, הוא ביטחון אזרחי ישראל".

"אתם ואתן מדליקי המשואות. נבחרתם כל אחד ואחת שמייצגים את הרוח הישראלית, היהודית, האנושית של מדינת ישראל. בחרנו את האנשים הטובים ביותר שייצגו את אזרחי מדינת ישראל. זו פעם רביעית שאני מובילה את הטקס וכל פעם מתרגשת מחדש. יש לנו הרבה במה להתגאות. מדינה שהיא נס אמיתי. הרוח הישראלית שנושבת בכם מסמלת את מדינת ישראל", הוסיפה רגב.

לדבריה, "הטקס הוא ביטוי של הפסיפס באזרחי ישראל. כל אחד ירגיש שהטקס הזה מייצג אותו ויתחבר אליו. מה שמשותף לכולכם זו אהבת ישראל. אתם מביאים את הרוח ישראלית עם תורת ישראל, על אף המחלוקות. זה בסדר, יש לנו אהבה והיא תנצח".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר, "כל אחת ואחד מכם בפני עצמו מבטא היבט ייחודי של הרוח הישראלית הגדולה שהביאה אותנו עד הלום ובעשייה הערכית שלו, מזכיר לנו איזו אומה נפלאה אנחנו.
ושעם אנשים כאלה כמוכם בתוכנו, כמה יפה ובהיר גם קו האופק שלנו".

"יש מביניכם שמבטאים את הרוח שלנו ביצירה מקורית, עמוקת שורשים, בקולנוע או במוזיקה, יש מביניכם שמבטאים אותה בנשיאת ברית הגורל והייעוד בינינו לבין אחינו ואחיותינו בתפוצות, או עם אחינו הדרוזים שכרתו איתנו ברית חיים, יש כאלה מבינכים שהתגברו על פציעות קשות ועל הגבלות מולדות והשיגו הישגים כבירים, והוכיחו שוב שהכל אפשרי והכל אצלנו בראש ונוספים שהפגינו את הרוח הישראלית בשלל דרכים אחרות", הוסיף ליאון.

לדבריו, "יש כמובן את אמהות שלושת הנערים שנרצחו בגוש עציון לפני חמש שנים, ומאז עוסקות ללא ליאות בהשכנת שלום, אחווה ואחדות בתוכנו. כל אחת ואחד מכם תורם את תרומתו הייחודית וחסרת התחליף לפאזל הגדול של הרוח הישראלית".

"בדרך לכאן חשבתי על כך שהסיפור המאחד את כולכם הוא סיפור של התגברות על קושי או מכשול, על חוסר כניעה לתכתיבים המשתקים של המציאות, על אופטימיות ומבט קדימה גם מתוך גיא הצלמות.
אנחנו נמצאים היום בימים הרי המשמעות שבין יום הזיכרון לשואה לבין יום הזיכרון לחללי צה"ל ויום העצמאות. הימים האלה מזכירים לנו בכל שנה מחדש שזה גם, בקליפת אגוז, הסיפור של תולדות עם ישראל ושל הציונות. סיפור שהוא, בלי הגזמה, אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר בתולדות האנושות. ובזכות מי הוא כזה? בזכות אנשים כמותכם. לכן אין ראויים מכם להשיא את משואות שנת ה 71 לעצמאותנו", סיכם ליאון.

יו"ר הכנסת עם משיאי המשואות ביום העצמאות