נחשון וקסמן בידי החוטפים, ואביו
נחשון וקסמן בידי החוטפים, ואביופלאש 90

צחי וקסמן, אחיו של נחשון וקסמן הי"ד - חייל צה''ל שנחטף ונרצח על ידי מחבלים בשנת 1994, תוקף את טקס הזיכרון המשותף לישראלים ופלסטינים על רקע החלטת בג''ץ לאפשר כניסת 100 פלסטינים לטקס.

''אני מזועזע מקיום טכס זיכרון אלטרנטיבי בעידוד בג''ץ לזכרם של מחבלים בהשתתפות משפחותיהם", כתב וקסמן בחשבון הפייסבוק שלו. ''החלטה זו גורמת לי להרגיש עצבות ואבל כפול ומכופל ביום הזיכרון לחללי קדושינו. אני מרגיש מתוסכל ומושפל שזו מדינתי.

"יש מה לעשות? כולי רועד מזעם. אנא יהודים עזרו לי", הוסיף האח השכול. ''הדמעות לא מפסיקות. עד מתי נמשיך להיות למרמס ובוז מצד המתקראים נאורים ומושיטים את צווארם לשחיטה? תוכלו לקיים את הטקסים שלכם בכל יום בשנה, מדוע לפגוע בעשרות אלפי משפחות המתייחדות עם יקירם ביום קדוש זה? חלאס''.

שר התיירות יריב לוין (הליכוד) תקף מוקדם יותר את החלטת בג''ץ לאשר ל-100 פלסטינים להיכנס לישראל כדי להשתתף בטקס הזיכרון ה''ישראלי-פלסטיני''.

״אם למישהו הייתה נדרשת הוכחה נוספת לגבי הצורך החיוני והמיידי בתיקון יסודי של מערכת המשפט, ובפרט בשינוי פניו של בית המשפט העליון, הרי שהוא קיבל אותה בדמות הפסיקה המקוממת בעניין כניסת הפלסטינים לישראל", אמר לוין.

''מצער שדווקא בעיתוי כזה, ערב יום הזיכרון ויום העצמאות, שוב בוחר בית המשפט במפריד על פני המאחד״, הוסיף שר התיירות.

נציין כי שופטת בית המשפט העליון ענת ברון כתבה בפסק הדין המתיר כניסת פלסטינים לטקס הזיכרון האלטרנטיבי כי "לעיתים השכול, מעין שותפות גורל, יכול שיהווה מקור להזדהות ולאחדות, עד כמה שהדברים קשים להיאמר.

''המחיר הכבד שנגבה מן המשתתפים יש בו כדי לקרב לבבות ולהבקיע חומות המפרידות בין מי שבהגדרה משתייכים לשני מחנות", דברי השופטת.