מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: חזקי ברוך

משבר פוליטי מול יהדות התורה? ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הבהיר הבוקר (ג') כי נכון לעכשיו, כל עוד קיים היתר לעבודות בשבת עבור האירוויזיון הפגישה בין יהדות התורה לצוות המו"מ שבוטלה אתמול - לא תחודש.

"המצב כרגע הוא שאין דיאלוג בינינו לצוות המו"מ ובשל ההיתר הגורף שקיבל המופע לעבודה בשבתות הקרובות. נכון לעכשיו, כל עוד ההיתר הזה עומד בעינו - לא ניפגש איתם", אמר בראיון שהעניק לרדיו 'קול ברמה'.

עוד אמר כי ההחלטה על ביטול הפגישה אתמול לא היתה רק של סגן השר ליצמן אלא מתואמת עם שאר חלקי הסיעה.

בדבריו הכחיש את האפשרות שיהדות התורה תדרוש סגן שר במשרד העבודה והרווחה וכדי למנוע עבודות בשבתות.

"לא ניקח את משרד העבודה והרווחה כי לא נוכל לקחת אחריות על מתן היתרים לעבודה בשבתות", אמר.

גם סגן שר החינוך וחבר צוות המשא ומתן מטעם יהדות התורה מאיר פרוש אמר כי שמירת השבת חייבת להישמר במרחב הציבורי על כל המשתמע מכך.

"מי שחזה בזלזול שאפיין את הפגישה הקודמת בין נציגי הליכוד לנציגי יהדות התורה כאשר יהדות התורה העלתה את ההצעות למגר את תופעת התרחבות חילולי השבת יכול להבין שזה הזמן להתחיל במעשים אופרטיביים ולחזק את שמירת השבת במרחב הציבורי", אמר פרוש ודבריו צוטטו הבוקר בעיתון 'המבשר'.

בדבריו הסביר כי הדבר נחוץ שבעתיים בעת הנוכחית ולאור העובדה שבשנים האחרונות חלה התרחבות בחילולי השבת ר"ל במרחב הציבורי וכמעט מדי שבוע אנו מתבשרים לדאבון לב על עוד פרצה בחומת השבת.

"בקדנציה האחרונה חלה הידרדרות משמעותית בכל הקשור לשמירת שבת במרחב הציבורי ועל ידי גופים ממשלתיים. בכל פעם היינו עדים לנסיונות חדשים של פריצת הסטטוס־קוו ובכל פעם בתואנה אחרת. לפעמים עם נימוקים של כביכול פיקוח נפש, כשלא ברור מי הסמכות הקובעת זאת, ופעמים מסיבות טכניות כאלו ואחרות לגמרי. וזאת למרות הבטחות והסכמים שניתנו בכתב ובע"פ על ידי הגורמים השונים בכל עת משבר שכזו. בשורה התחתונה, בשעת אמת במקרים רבים כל ההבטחות שניתנו לא החזיקו מים.

"זו הסיבה שבמסגרת המו"מ הקואליציוני אנו דורשים מהליכוד מעשים ברורים ומחייבים כדי למגר את התופעה החמורה הזו ולהסדיר פעם אחת ולתמיד את שמירת שבת קודש במרחב הציבורי. לא מדובר בדברים חדשים שלא היו מעולם. יהדות התורה מבקשת בסך הכל לעמוד על כך שהסטאטוס־קוו ישמר כפי שהיה מאז קום המדינה ואנו תקווה שאכן מאמצינו יעשה פרי וה' יצליח דרכנו לשמור על קדושת השבת", הסביר.