דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אומר היום (חמישי) כי בעימות האמריקני עם הממשל האיראני, כל האופציות מצויות על השולחן.

טראמפ נשאל על ידי עיתונאים אם קיים סיכוי שארה"ב תיכנס לעימות צבאי אם טהרן וענה, "זו אפשרות שתמיד קיימת וייתכן שנצטרך להשתמש בה. אני לא יכול לומר שהיא כלל לא על הפרק, אבל אני כן מקווה שלא נצטרך להשתמש בכך".

הנשיא ציין כי מבחינתו הוא גם מוכן להיפגש ולשוחח עם מנהיגי איראן, אך היוזמה צריכה לבוא מצידם. "המטרה שלנו היא שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. אם ראשי המדינה רוצים לשוחח, כל מה שהם צריכים לעשות הוא להרים טלפון ונקבע להיפגש. אם יהיה מפגש נוכל לגבש הסכם חדש", הצהיר טראמפ.

אמש הודיע הנשיא האמריקני על הטלת סנקציות על משקי הברזל, הפלדה, האלומיניום והנחושת באיראן.

לאחר ההחלטה אמר טראמפ, "בשנה שעברה מאז החלטנו לסגת מההסכם השתנו דברים רבים. אנחנו קיבלנו החלטה אמיצה שנועדה להגן על הביטחון הלאומי של אמריקה. בזכות הפעולה שלנו, המשטר האיראני נאבק בייבוש מקורות המימון של מסע הטרור האלים שהוא מוביל, כלכלת איראן נמצאת בשפל והאינפלציה במדינה יצאה מזמן מכלל שליטה".

לדבריו, "הצעד בו נקטתי היום יחזק את המגמה הזאת עוד יותר. בחודש האחרון נקטנו בעוד פעולות להגברת הלחץ על המשטר בטהרן. הגדרנו את משמרות המהפכה האסלאמיים כארגון טרור זר והגבירו את הלחץ על איראן פי עשרה באמצעות ביטול הפטור מסנקציות לכל מדינה שתקנה נפט מאיראן".

נשיא ארה"ב הבהיר שהסנקציות הנוכחיות, הן אינן הצעד האחרון בהגברת הלחץ על המשטר האיראני. "לא סיימנו בזאת. הממשל בטהרן יכול לצפות לצעדים נוספים, אלא אם ישנה באופן מהותי את התנהלותו. אני מצפה להיפגש באחד הימים עם מנהיגי איראן כדי לשבת ולהגיע להסכם".