דוקאביב
דוקאביבצילום: יח"צ

כל מי שמחפש הזדמנות לחזות בשינויים שמתרחשים בעולם על שלל גווניו, בתנודות הפוליטיות, הסביבתיות והאנושיות כפי שהן משתקפות מבעד לעיניהם של טובי היוצרות והיוצרים הדוקומנטריים, ימצא אותה בפסטיבל דוקאביב שבו מוצגים עם כ-130 סרטים דוקומנטריים חדשים ומעל 260 הקרנות.

בדוקאביב יוקרנו הסרטים הדוקומנטריים הבינלאומיים הבולטים של השנה, וביניהם: "הם לא יזקינו" של פיטר ג'קסון, "ארץ הדבש", זוכה הפרס הגדול בסאנדנס, "אפולו 11" של טוד דגלאס מילר, "חסד מופלא: אריתה פרנקלין", שיצא השנה אחרי 46 שנים בהן היה גנוז, "העדים של פוטין" של ויטלי מנסקי זוכה פסטיבל קרלובי וארי,"מפרץ הצללים" של נשיונל ג'יאוגרפיק - זוכה פרס הקהל בפסטיבל סאנדנס, "פגישה עם גורבצ'וב", מפגש פסגה בין שני הענקים ורנר הרצוג ומיכאל גורבצ'וב, "XY צ'לסי" על צ'לסי מאנינג, "מריאן ולאונרד: מילים של אהבה" על לאונרד כהן והמוזה שלו מריאן אילן, ו"סווייד: רוצים את הכל".

הסרטים הזוכים בתחרות הישראלית, הבינלאומית ובתחרות הקצרים יהיו זכאים באופן אוטומטי להגיש מועמדות לאוסקר האמריקאי.

השנה לראשונה תתקיים הקרנה בחוף הילטון, של סרט הגלישה "דור המומנטום" בבימוי האחים ג'ף ומייקל צימבליסט ובהפקת רוברט רדפורד. יתקיימו הקרנות חוץ גם בבית רומנו, נמל תל אביב, כיכר ביאליק, כיכר התרבות (הבימה), גן הפיסגה ביפו ובמוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט.

הפסטיבל יתקיים בסינמטק תל אביב ובשמונה מתחמים שונים ברחבי העיר.