תקיפה סמוך לגבעת אסף
תקיפה סמוך לגבעת אסףצילום: יהודה חברוני

כשמונה יהודים שהגיעו היום (שישי) לטבול לקראת שבת בבור המים שנמצא בגבעת 'עוז ציון' הסמוכה לגבעת אסף הותקפו על ידי כ-40 פורעים ערבים באמצעות מקלות ואבנים שהגיעו מכיוון הכפר בורקא.

לאחר שהנערים נאלצו להגן על עצמם במשך כעשרים דקות, כמטרים ספורים לפני שהגיעו הפורעים עם אלותיהם אל הנערים, הגיעו כוחות הצבא שגרמו לפורעים הערבים לברוח מהמקום.

"תוך כדי שאנחנו נמצאים באזור הבור, אנחנו רואים מרחוק עשרות ערבים, קרוב ל-40 איש, מתקדמים לעברנו עם אלות שלופות. הם החלו לזרוק לעברנו אבנים. התקשרנו מיד לצבא. לאחר כעשרים דקות, כשאנחנו מנסים להבריח אותם מהמקום ולהגן על חיינו, הגיעו כוחות הצבא, וכל הפורעים נסו על עקבותיהם בחזרה לתוך הכפר", משחזר אחד הנערים המותקפים.

"אני משער שבגלל הרמאדן הם החליטו לתפוס אומץ ולנסות לעלות לגבעה, אבל בהחלט ניצלנו בנס. יצאנו עם פציעות קלות, במקום שזה ייגמר בפציעות חמורות או גרוע מכך, אם החיילים לא היה מגיעים".

אירוע התקיפה הזה מצטרף לאירוע נוסף שאירע בגבעה לפני שבוע, עוד לפני תחילת הרמאדן. במהלך האירוע עלו ערבים, תושבי הכפר בורקא גם הם, ושרפו את בית העץ שהיה בגבעה, תוך כדי חריש באזור. "מדובר במגמה של אנשי הכפר, לזרוע פחד ביהודים המגיעים לעוז ציון", אומר יהונתן לוי, תושב הגבעה.