מרוץ גולני
מרוץ גולניצילום: דובר צה"ל

מרוץ "גולני" ה-30 יצא לדרך בטקס מיוחד בנקודת הזינוק בחרמון, בנוכחות מפקד החטיבה, אלוף-משנה שי קלפר, מפקדי הגדודים, לוחמים וחיילי החטיבה.

המרוץ יערך ברחבי הארץ לאורכה ולרוחבה, ויסתיים ביום חמישי הקרוב בטקס חגיגי ברחבת "דגל הדיו" באילת.

מפקד חטיבת "גולני", אלוף-משנה שי קלפר אמר "אנו זוכים בכל פעם מחדש להכיר את הארץ ולתור בסביבתה. אני מזמין את כל עם ישראל לרוץ יחד עם חטיבת העם, עם מפקדי החטיבה ולוחמיה, כי גולני שלי אחי בשבילי, זו הרוח והמורשת ועכשיו היא מגיעה אליכם".

מרוץ גולני הינו אירוע חטיבתי חינוכי, שמתקיים פעם בשנתיים, החל בשנת 1979 ולאורך השנים הפך למסורת חשובה ומיוחדת.

במהלך שבוע המרוץ יושרשו בחיילים ערכי החטיבה ומורשתה, דרך אתרי הקרבות מהחרמון ועד אילת, התנדבות בקהילה, והעברת סיפורי מורשת קרב מקרבות תש"ח ועד מבצע "צוק איתן".

מטרות המרוץ הינן עידוד בני נוער לגיוס לשירות קרבי משמעותי, חיזוק הקשר של צה"ל והקהילה דרך יצירת מפגשים ופעילויות משותפות, טיפוח ערכי אהבת הארץ דרך נופיה ואתריה, היכרות עם תולדות מדינת ישראל וחשיבות השמירה על הכושר הגופני כחלק ממקצועיות הלוחם באשר היותו לוחם.

למרוץ יצטרפו תלמידים מרחבי הארץ, נציגי תנועות הנוער השונות, נציגי העיריות, המועצות המקומיות והמועצות האזוריות המארחות את המרוץ.

בצה"ל מציינים כי ההכנות למרוץ נערכו בשיתוף פעולה עם אגף התנועה במשטרת ישראל. בצמתים הראשיים בהם תידרש חסימה לשם מעבר בטוח של המשתתפים, ייחסמו צירי התנועה לפרקי זמן קצרים, בהתאם לנדרש, תוך פגיעה מינימאלית בשגרת התנועה והזרמתה באופן רציף ככל שניתן.