ד"ר אביחי מנדלבליט
ד"ר אביחי מנדלבליטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה היום (ראשון) לשר האוצר משה כחלון והורה לו לחתום על הצו להעלאת מחירי החלב. זאת, מאחר וכחלון מתעלם כבר יותר מחודשיים מפסיקת בג"ץ בנושא.

יועמ"ש ציין במכתבו, כי ככל שיימשך העיכוב בביצוע פסק הדין, עשוי תנובה שעתרה בעניין לפנות לבית המשפט ולנקוט בהליך לאכיפת קיום פסק הדין. "קיום פסקי הדין שניתנו נגד המדינה הוא מרכיב חיוני בבניית אמון הציבור בממשלה ובמוסדות המדינה", נאמר במכתב.

כזכור, בית המשפט העליון פסק לפני יותר מחודשיים כי מחירי החלב יתייקרו ב-3.4%. השופטים כתבו "אנו הופכים אפוא את הצו על תנאי שניתן לצו מוחלט המורה למשיבים לאמץ את המלצת ועדת המחירים לשנות את צו הפיקוח כך שהמחיר המרבי של המצרכים המפורטים בתוספת לצו יעלה בשיעור של 3.4%".

לאחר החלטת בג"ץ, הודיע כחלון כי יחל בהליכי שימוע לצורך צמצום וביטול המכסים על ייבוא חלב ומוצריו. "פסיקת בג"ץ היא פגיעה ישירה בצרכן ובמשפחה הישראלית", תקף. "היא נגועה בחוסר רגישות חברתית ובחוסר איזון מוחלט בין שיקולים של בצע כסף לבין טובת הציבור. הניסיון לפגוע בצרכן הישראלי, תוך ניצול כוח מונופוליסטי שרירותי ובצע כסף, שבר שיאים חדשים. כפי שנקבע בהחלטה, בסמכותי להפעיל צעדים אחרים על מנת לקבוע מדיניות. החלטתי לפתוח בהליך של שימוע לצורך ביטול וצמצום מכסים. זוהי בדיוק הסמכות הנתונה לי על מנת להגדיל תחרות ולהגן על הצרכן. ידע כל אזרח בישראל שיש מי שמגן עליו".