מסגד
מסגדצילום: אייסטוק

למעלה מ-900 מסגדים בגרמניה מנוהלים על ידי האיחוד הטורקי-איסלאמי למוסדות דתיים, ארגון שנמצא תחת סמכותו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ומקבל את מרבית המימון מהממשל הטורקי.

בעקבות הדאגה בקרב הרשויות בגרמניה כי האימאמים המשרתים במסגדים יטיפו לאיסלאמיות קיצונית ויסיתו את המאמינים המוסלמים כנגד גרמניה, שוקלת כעת ממשלת גרמניה להטיל "מס מסגדים" שיאפשר לראשי ארגונים מוסלמים לגבות מס ממאמינים הרשומים בארגון, על מנת לממן את פעילות הארגון ללא צורך במימון חיצוני.

בעקבות שאילתא שהגיש אחד מחברי הפרלמנט הגרמני, ענו נציגי הממשלה כי הם רואים בהטלת מס מסגדים "נתיב אפשרי לניתוק ארגוני האיסלם ממימון והשפעה חיצוניים".

גם חלק גדול מ-16 הערים בגרמניה כבר הביעו תמיכה ברעיון, שייאפשר לנתק את הארגונים המוסלמים מהמימון של ממשלת טורקיה וההשפעה של הנשיא ארדואן שמביאה להקצנת הדרשות והסתה נגד גרמניה והמערב במקרים רבים.

לאחרונה נחקרו מספר חברים בארגון "האיחוד הטורקי-מוסלמי למוסדות בתיים" בחשד כי ריגלו עבור הממשל הטורקי בגרמניה. במקרים אחרים נסגרו מספר מוסדות איסלמיים דתיים בחשד כי הטיפו לשנאה נגד גרמניה.

"מס המסגדים" יהיה דומה ל"מס הכנסיות" המופעל כבר במדינות קתוליות רבות, ולפיו המאמינים הרשומים בארגון קתולי משלמים סכום מסויים מדי שנה על מנת לממן את פעילות הכמרים והכנסיות, ללא צורך במימון חיצוני.