ליהיא לפיד
ליהיא לפידצילום: יוני קמפינסקי

ליהיא לפיד, רעייתו של ח''כ יאיר לפיד שפרסמה פוסט בפייסבוק שבו טענה כי פוטרה בשיחת טלפון מכתיבת הטור שלה בידיעות אחרונות, התראיינה הערב (ראשון) לשש עם עודד בן עמי בחדשות 12.

היא סיפרה על החלטתה להפסיק לפרסם את הטור השבועי שלה בתקופת הבחירות, "אני באה מאיזו תרבות תקשרותית שבאמת מנסים להיות אתיים, ואני מנסה. אז אמרתי שעדיף שאני אצא לשלושה חודשים, שבהם אני יכולה לבוא הביתה, עם חולצת מפלגה ולצאת לרחובות ולעשות את הכל באמת במנותק מהעיתון ולא להרגיש שאני לא בסדר עם העיתון והקוראים שלי".

על כך שבעלה הגיב לפוסט ואמר כי היא פוטרה כי בעיתון פוחדים מהשלטון אמרה ליהיא כי "זו שאלה מעניינת מה היה קורה - אם היו מפטרים אותי או מבקשים מני להפסיק לעבוד גם אם כחול לבן היו זוכים? יש הרבה שאלות; אני אישה ואישה של, מותר לי או אסור לי לתמוך? האם אני צריכה לבחור בין העבודה לבעל שלי?".

"אני כן חושבת שיש איזה הליכה לכיוון של השתקה, לא מאוד נעימה", הוסיפה. "אני חושבת שאנחנו רואים את זה מכל הקצוות שקצת יש פחות סובלנות לדעות, ללבוש אחר, לאמירות אחרות ואני חושבת שאנחנו צריכים לחזור כולנו ולהיות מסוגלים לקבל את הדעה והלבוש וההתנהגות של האחר, שמכבדת אותנו.

''אני כן חושבת שאנחנו צריכים נורא להיזהר מלסתום פיות, מלהגיד, בגלל שדעתך הפוליטית לא מוצאת חן בעיניי, או מובעת חזק מדי, אז אתה לא מתאים לי, אני חושבת שאנחנו צריכים להתרכז בלדבר יותר בעדינות אחד עם השני. הייתי הרבה שנים בידיעות, וזה עיתון שמנסה לשמור על הוגנות והגינות, ובעיקר עצוב לי".

מ'ידיעות אחרונות' לא נמסרה תגובה